środa, 21 grudnia 2016

Pomysł na prezent: domowa czekolada:-))


Przyznaję się bez bicia - uwielbiam czekoladę w każdej postaci 
i mogłabym ją jeść codziennie:-))
W pamięci mam tak zwane bloki czekoladowe robione w głębokim PRL,
ach co to był za smak:-))) Powiedzcie, że ktoś tu je jeszcze pamięta,
a może ktoś z Was ma na nie przepis??? 
Moja mama już przepisu niestety nie pamięta, a nigdzie nie miała go zapisanego:-(
Wiem, wielu z Was powie po co dzisiaj robić własną czekoladę gdy w sklepach mamy olbrzymi wybór najróżniejszych smaków, cóż dla własnej przyjemności i dla tego bezcennego zdumienia 
na twarzy osób obdarowywanych kiedy się dowiadują, że jest to czekolada domowa:-))
Pomysł i przepis na taką domową czekoladę, 
jak również gadżety do jej ozdobienia zaczerpnęłam z tego bloga:-)
Polecam ze względu na cudowne zdjęcia i fajne przepisy:-)
Czekoladę można zrobić na dwa sposoby, po prostu rozpuścić gotową tabliczkę 
i dodać owoce lub inne dodatki według własnego uznania lub robić ją od zera.
Ja poszłam na łatwiznę i rozpuściłam gotową czekoladę, ale następnym razem wypróbuję 
ten drugi przepis. Zabawa przednia i do tego oryginalny prezent gotowy:-))
Potem już tylko ładnie zapakować i cieszyć się radością osoby obdarowanej:-))


I do admit, I love chocolate and I could eat it everyday:-))
A day without a bit of chocolate is a lost day for me:-)
So let's make our own chocolate:-)))
It is very easy, the only thing you have to do is to melt some chocolate,
add any fruit or other things you like the best, and that's it.
There is, of course, a recipe for your own chocolate and I'm going to try it next time.
All the ideas and gadgets for making my own chocolate I found HERE.
I do recommend this blog because there are beautiful pictures.
You could ask why even bother with making your own chocolate 
since there are so many different kinds of chocolate in the shops? 
First of all, because it's fun and second of all, because those who get your chocolate 
are surprised when they learn that it's handmade:-)))






Moja wiśniowa fantazja:-)))
Uwielbiam połączenie wiśni i gorzkiej czekolady:-)))


My cherry fantasy:-)))
I love cherries and dark chocolate:-)))


















Co myślicie o takim prezencie???

What do you think about handmade chocolate as a present???

22 komentarze:

  1. Fajny podarunek. Pięknych świąt Ci życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie życzę Ci Cudownych Świąt w gronie najbliższych:-)))
      Pozdrawiam świątecznie:-)

      Usuń
  2. Witam pamiętam też często robiłam z mamą taką kryzysową czekoladę i ciągle mam przepis:) wylewana do metalowej kwadratowej formy ... nożem robiona kratka ... potem chłodzenie w lodówce i sprawdzanie palcem czy zastygła ... to były czasy .Zrobiłam ją w tamtym roku ale niestety moim dzieciom nie smakowała jadłam tylko ja i mąż:) ale więcej dla nas zostało... Gdybyś chciała przepis pisz na email asiulek73@vp.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie "kryzysowa czekolada" to jest ta nazwa, której nie mogłam sobie przypomnieć:-))) Cóż, Twoje dzieci przyzwyczajone pewnie do innych smaków więc naszej nostalgii za kryzysową czekoladą nie zrozumieją:-(
      Pozdrawiam serdecznie i zgłoszę się po przepis:-)))

      Usuń
  3. Anitko,

    1 margaryna, 2 szklanki cukru, pół szklanki wody, 6 łyżek kakao - to wszystko rozpuścić razem, prawie zagotować. Mleko w proszku połączyć z pokruszonymi herbatnikami i zmieszać z masą z kakao.Musi być gęste. Ja wlewam do formy wyłożonej papierem i odstawiam do zastygnięcia, ale nie do lodówki. Blok jest pycha, moje dzieci go uwielbiają. Wysłałam Ci zdjęcie mojego na IG bo akurat dziś robiłam. Pozdrawiam. Ila

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo za przepis, wypróbuję na pewno:-)))
      Widziałam zdjęcie na Instagramie i to jest to:-))))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  4. Świetne, ależ apetyczne, taki prezent to każdemu przypadnie do gustu :)
    Pozdrawiam świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że każdy kto go dostanie się ucieszy:-)))
      Pozdrawiam świątecznie:-)))

      Usuń
  5. Oj bardzo dobrze pamiętam smak tej kryzysowej czekolady. Zupełnie rozumiem chęć robienia czekolady, ponieważ wiadomo z czego tak naprawdę jest zrobiona. Ale to tylko jedna zaleta z wielu. Jako prezent rewelacja! I do tego tak pięknie zapakowane:) pozdrawiam i błogiego delektowania Ci życzę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic więcej do szczęścia nie trzeba: dobra herbatka i ta własna czekolada, no i może jakiś fajny świąteczny film np. Ja Cię kocham a Ty śpisz:-)) Tak będzie wyglądał mój dzisiejszy wieczór:-)))

      Usuń
  6. Najsłodszy prezent jaki można dostać :) Pięknie opakowałaś czekoladki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, nie ma nic bardziej słodkiego:-)))
      Pozdrawiam świątecznie:-)))

      Usuń
  7. Fajny pomysł na prezent, a jakie świetne opakowanie! Dla mnie też nr 1 to czekolada z wiśniami, tuż obok śliwek w czekoladzie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałam o śliwkach w czekoladzie, właściwie też można by je zrobić samemu:-))
      Pozdrawiam świątecznie:-)))

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Wpadajcie, wpadajcie zawsze i o każdej porze:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  9. Uwielbiam! W wersji dla leniwych roztopioną czekoladę wylewam na folię i posypuję dodatkami, ostatnio królują u mnie suszone maliny. Pozdrawiam i życzę wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prosty i szybki sposób na niebo w gębie:-)))) Kupiłam też suszone maliny więc następna będzie właśnie z malinami:-)))
      Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt:-)))

      Usuń
  10. fantastyczny prezent! i jeszcze jak ładnie zapakowane :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny pomysł na prezent i pięknie zapakowałaś te czekoladki Anitko. Blok czekoladowy zrobiłam po wielu, wielu latach na nasze spotkanie świąteczne;-) Na pewno zrobię nie raz bo bardzo mi smakował. A Tobie?:)
    Pozdrawiam
    Monia (moniabaum)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz mie koniecznie następnym razem podrzucić przepis:-)) Ja się niestety na naszym spotkaniu na Twój blok nie załapałam:-((((Więc nawet nie miałam okazji go spróbować, ale skoro tak szybko zniknął to znaczy, że był pyszny:-)))
      Pozdrawiam Cię serdecznie:-)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...