niedziela, 24 stycznia 2016

Zimowe orchidee:-)

Nie wyobrażam sobie wnętrz bez kwiatów  i myślę, że większość z Was się ze mną zgodzi:-)



Przyznać się muszę, że ogrodnik ze mnie marny i raczej ręki do kwiatów nie mam,
ale jeśli chodzi o storczyki to nawet ja potrafię się dorobić pięknych okazów.
Może dlatego, że są mało wymagające
i im częściej zapominam o ich podlaniu tym lepiej kwitną!
Ostatnio zakwitły mi te oto dwa okazy i nie mogę się zdecydować, 
który bardziej mi się podoba?
A Wam, który bardziej przypadł do gustu: biały czy różowy?


I can't imagine a house without plants 
and I think that most of you agree with me.
I must admit that I don't have a green thumb 
but even I can grow a beautiful orchid.
Maybe it's because they are so easy to take care of.
In fact the more I forget to water them, the better they blossom!
Last week these two orchids started to bloom 
and I can't decide which one I like more.
And what about you? 
Which one do you prefer: a white one or a pink one?










20 komentarzy:

  1. Storczyki piękne, u mnie już też pierwsze pączki...

    OdpowiedzUsuń
  2. przepięknie stroją wnętrza:)cudnej urody obydwa

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie biały, ja ostatnio na nowo odkryłam sukulenty i jestem nimi zauroczona, miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sukulenty to ja tez kocham, ale niestety z moimi umiejętnościami nawet sukulent u mnie padł...natomiast storczyka żadnego jeszcze nie uśmierciłam. To taki mój mały sukces!

      Usuń
  4. Anitko i ja uwielbiam storczyki, to piękne, niezwykle eleganckie kwiaty :)
    Twoje zakwitły po prostu bajecznie... i jeden i drugi czaruje urodą :)
    Ściskam serdecznie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tak samo jak Ty :))) Storczyki oraz inne kwiaty oblegaja moje parapety bo od najmlodszych lat lubiłam mieć ich dużo w swoim pokoju. Moja ciocia miała kwiaciarnię do której biegłam po szkole, by jej pomoc a przy okazji "skubnąć" szczepkę..kradzione najlepiej się przyjmują :))) Jeżeli chodzi o storczyki to róż i żółty dominują :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciocia, która miała kwiaciarnie...chyba nie można sobie wyobrazić lepszej ciotki:-)
      A już w ogóle nie wyobrażam sobie wyhodować sama storczyka ze szczepki, to już jest wyższa szkoła jazdy a ja z ogrodnictwem się nie zaprzyjaźniłam:-(
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  6. Ja kocham wszystkie storczyki. Sama mam w domu kilka i co roku na nowo zakwitają. Są piękne i mało wymagające. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za storczykami, może dlatego, że moje sielskie otoczenie bardziej kocha bluszcze, szafirki i hiacynty, ale muszę przyznać, że oddałam mojej Mamie pięknie kwitnące storczyki, które dostawałam na różnego rodzaju okazje:)
    jak miałabym wybrać to białe...:)
    Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja lubię storczyki bo to są pierwsze roślinki, których nie zmarnowałam! Tak więc mam do nich sentyment:-)

      Usuń
  8. Ja również nie za bardzo lubię te kwiaty, natomiast mój mąż pielęgnuje kilka egzemplarzy, które również już kwitną. Twoje piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe okazy, ja chyba kłaniam się bardziej białemu, ale różowy też urodziwy, no jest dylemat :-) U mnie tylko 2 kwiatki się utrzymują, za to pięknie rosną :-) Pozdrawiam serdecznie :-*

    OdpowiedzUsuń
  10. To widzę że mamy kolejną wspólną cechę bo ze mnie też marny ogrodnik. Moje storczyki też tej zimy zakwitły może nie tak okazale jak Twoje ale po 2 latach w końcu się zdecydowały:) Różowy zxecydowanie ładniejszy a raczej bujniejszy:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Nietypowo Ci zakwitły, u mnie zaczynają na wiosnę. Ale z drugiej strony masz wiosnę w zimie ;-) Też kocham storczyki, większość to okazy kupione za 70% zniżki po przekwitnięciu - odwdzięczyły się za przygarnięcie i cieszą oczy kwiatami co rok :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez te wszystkie lata uzbierało mi się kilka okazów, ale nie mam pojęcia jak powinny zakwitać bo każdy zakwita jak chce. Jedne na zimę inne na wiosnę...nigdy nie jest tak, że wszystkie kwitną w tym samym czasie. Może zależy to od miejsca w którym stoją...nie wiem...ale czasami stoją na tym samym parapecie i jeden kwitnie drugi nie! I bądź tu mądry!
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  12. Lovely orchids in pink and white--I have a white one right now too

    OdpowiedzUsuń
  13. Storczyki to przepiękne kwiaty. Jednak nie lubię, gdy nie kwitną.
    Udanego tygodnia Anitko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Storczyka mam jednego i zawsze jak przekwitnie mówię do niego, że go wyrzucę ;) i kwitnie ponownie. Lubię białe lub w kropki.
    Twoje kwitną bardzo obficie.
    Udanego tygodnia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może też powinnam zacząć do nich gadać...może wtedy wszystkie kwitłyby równocześnie?
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  15. Storczyki nie są trudne w uprawie trzeba przestrzegać 2 zasad po przekwitnięciu nie obcinać łodygi kwiatowej i nie podlewać aż wypuści nowy wąs kwiatowy i druga zasada podlewac co 2-3 dni mała iloscia wody z biohumusem. I to działa moja mama ma piękne orchidee ja mam jedna i dwie miniaturki :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...