poniedziałek, 18 stycznia 2016

Konik na biegunach

Konik z drzewa koń na biegunach...
przyjaciel wiosny, uśmiech radosny, każdy powinien go mieć.



Słowa kultowej piosenki Urszuli zna chyba każdy.
I chyba każdy miał jako dziecko takiego właśnie konika na biegunach.
U mnie słabość do nich nie skończyła się w momencie gdy dorosłam...
wręcz przeciwnie...zakochałam się w nich na nowo i zaczęłam je namiętnie kupować.
Nie mam ich zbyt wiele, ale nie potrafię przejść obojętnie gdy zobaczę jakiś ładny okaz.
Nie mam też żadnych wymagań co do wielkości czy wyglądu,
może być duży albo mały, biały lub czarny,
ale musi mieć to coś co sprawi, że wpadnie mi w oko.
Spytacie, skąd się wzięła moja słabość do koni?
Może stąd, że wychowałam się niedaleko stadniny koni
i wszelkie wolne chwile jako dziecko i nastolatka
spędzałam na stadninie podglądając jak inni trenują.
Sama konno nigdy nie jeździłam...nie wiedzieć czemu aż tak bardzo mnie to nie ciągnęło,
ograniczałam się tylko do podziwiania tych pięknych zwierząt.
Ale mogłam to robić godzinami,
 często z moją najlepszą przyjaciółką spędzałyśmy na stadninie długie godziny,
po prostu siedząc na trawie i podpatrując jak inni trenowali.
To były piękne dni.
Ale nie zanudzam Was już dłużej,
zapraszam do obejrzenia mojej kolekcji.

Zastanawiam się, który konik spodoba się Wam najbardziej
i jestem też ciekawa co Wy kolekcjonujecie więc proszę napiszcie koniecznie:-)



A horse, a wooden rocking horse...
a friend to spring, a happy smile
Everyone should have one.

Everyone (in Poland) knows the lyrics of one of the most popular Polish songs.
And also everyone used to have such toy as a child.
Well, I still love them...no matter how old I am...
and I can't stop buying them.
I don't have a lot of  rocking horses,
but when I find a nice one I just can't resist and I bring it home.
I don't care how big or small they are, whether they are black or white
they just have to use their charm to enchant me:-)
As simple as that:-)
You will probably ask me how come I like horses so much?
Well, maybe it's because as a child I used to live near a horse stable
and I used to spend all my free time there.
Though I never tried horse riding.
Why? Well I'm not sure...I just preferred watching other people doing it.
For me admiring horses was enough.
I used to go there with my best friend and we used to sit on the grass,
look at the horses and talk.
Those were the days...
Well, I'm not going to bother you with my memories any more...
I will just show you my rocking horses.

I wonder which one you like the best?
And I would also like to know what things you collect?

















A na koniec...nie mogło być inaczej Urszula i jej Konik na biegunach:-)

And here is the song I was talking about, Ursula and her Rocking Horse:-)





Miłego tygodnia:-)

Have a nice week:-)

24 komentarze:

  1. Piękna kolekcja... Kocham konie... w dzieciństwie nawet trochę jeździłam, chętnie bym wróciła do tych chwil...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:-) Może trzeba by było pójść za głosem serca i wrócić do konnej jazdy...
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  2. Rzeczywiście imponujący zbiór :-) Moją słabością są wszelakie latarenki, ale staram się nie przesadzać, bo po prostu nie miałabym ich gdzie postawić. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję...masz rację z tym przesadzaniem, czas najwyższy by się opamiętać...ale ja niestety mam chyba żyłkę ogrodnika i przesadzam niemal we wszystkim.
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  3. Nie mam ani jednego w domu. Obserwuje je na blogach, jak potrafią wkomponować się w wnętrzu. Gdybym trafiła na konika myślę, że kupiłabym go bez wahania. Twoja kolekcja przyciąga uwagę, ciężko stwierdzić który piękniejszy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie wiem co Ci kupić na prezent:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  4. Też mam kilka koni na biegunach, jeden (ten z netto) mam taki sam:). Z Twoich najbardzie podoba mi się ten na ostatnim zdjęciu:) a o moich kolekcjach pisałam u siebie. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam o Twoich kolekcjach i jestem pod dużym wrażeniem...szczególnie walizek:-)
      Niektórzy twierdzą, że takie zbieractwo jest niezdrowe...ale tak sobie myślę, że życie bez takich właśnie wariacji byłoby nudne:-) A tak a propos zbieractwa, to mam na studiach zajęcia z Panią Doktor, która zbiera słowniki języka angielskiego i ma ich....no właśnie ile...410!!! To jest dopiero uzależnienie!
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  5. Koniki na biegunach to ostatnio dość modny element dekoracyjny, bardzo mi się to podoba. U Ciebie... najładniejszy ten biały z ciemnym nakrapianiem ;) Ja zbieram... serwetki papierowe, to moja wielka namiętnośc ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana napisz do mnie koniecznie na: anitarac@wp.pl, jakiś czas temu też zbierałam namiętnie papierowe serwetki, ale już mi przeszło i mam ich dość sporo na wydanie więc jeśli chcesz to Ci je wyślę...a nuż mam takie, których Ty jeszcze w swojej kolekcji nie masz:-)
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  6. Oops, sorry for the ^ omitted comment.
    I have one antique rocking horse which I display at Christmastime in my home. As for my collections...hmmm, two of my largest are my antique & vintage beaded & mesh handbags, and my dish collections. As an antique dealer, collections of many sorts become a work hazard. :) Visiting from Tweak it Tuesday.
    Rita C at Panoply

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much for visiting:-) We have one thing in common...I also collect dishes. Maybe it's good that I'm a teacher because if I were an antique dealer I wouldn't earn a penny because I would like to keep everything for myself!
      Greetings:-)

      Usuń
  7. Piękna kolekcja, najbardziej przypadł mi do gustu, ten z czerwonym siodłem. Ja posiadam tylko dwa, a bardzo lubię, fajnie się komponują we wnętrzu. A moja kolekcja to chyba babeczki ;),papilotki do muffinek, i zauważyłam że też posiadam dużo motywów w serca, a chciałabym powiększyć swoją kolekcję jeszcze o szklane bomboniery. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten z czerwonym siodłem był pierwszy w mojej kolekcji. Ja również uwielbiam kupować papilotki do muffinek i różne formy i foremki do pieczenia:-)
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  8. Ale fajna kolekcja koników :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zawsze jak widzę koniki na biegunach, przypominają mi się takie beztroskie, dziecięce chwile...
    śliczna kolekcja!
    uściski serdeczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie dlatego mam do nich słabość...
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  10. jak byłam mała to wyjeżdżałam na wieś, gdzie miałam styczność z końmi, ale nigdy nie ujeżdżałam, dopiero jak dorosłam to spróbowałam pojeździć na koniu z czystej ciekawości, no i było super, ale nie zrodziła się we mnie namiętność do jazdy konnej, jednak jak byłam w górach, to nie mogłam sobie tej przyjemności odmówić.Uwielbiam te zwierzaki, są dostojne, spokojne i kochane.Wszystkie Twoje koniki mają to coś :-) Niesamowita kolekcja!Aż trudno pomyśleć, że ja nie mam ich wcale :-/ Za to latarenek i lampionów aż nadto :-) Lubię też moje dodatki kuchenne dekupażowe z ulubionym wzorem w różyczki :-) Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam się szczerze, że ja nigdy nie próbowałam jazdy konnej ponieważ bardzo się ich bałam...podobały mi się, ale ich ogrom mnie przerażał dlatego ograniczałam się tylko do ich podziwiania:-) Miło jest wiedzieć, że każdy ma jakiegoś bzika i że ja nie jestem w swoich dziwactwach osamotniona.
      Sciskam:-)

      Usuń
  11. These are all so beautiful and they evoke an era gone by. Love all of them how can you choose?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you:-) Yes, you put it right they do evoke an era gone by...
      Greetings:-)

      Usuń
  12. Spora i zachwycająca kolekcja koników. U mnie też by się kilka znalazło :) Nawet mam identycznego konika jak u Ciebie na ostatnim zdjęciu. A najbardziej mi się spodobał ten w kolorze (tak mi się wydaje) kremowym z fikuśnymi rysunkami :) pozdrowionka ślę :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Your horse collection is beautiful. I used to collect horses as a girl, and then I began riding and jumping. It's been a long while. I'm so glad you share your horses. They brought a big smile to my face. I saw your link at Kathryn's Make It Pretty Monday party.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...