środa, 17 marca 2021

Chleb Vermont:-)


Od kiedy kupiłam książkę Chleb Jeffrey Hamelman kilka lat temu
zapragnęłam upiec chleb Vermont na zakwasie.
Aby tego dokonać musiałam najpierw wyhodować swój zakwas.
Nie było to niestety łatwe i nie wiem ile miałam do niego podejść
jednak się nie poddałam i w końcu po wielu próbach mam własny zakwas.
A jak jest zakwas to już połowa sukcesu
tak więc udało mi się zdobyć taki mały Everest 
i upiec ten mój wymarzony domowy chleb Vermont.
Powiem Wam, że warto było bo jego smak powala.
A taki świeżutki schrupany z masłem 
i do tego domowy ogórek kiszony to jest wg mnie kwintesencja szczęścia.
Takie moje małe hygge:-)
A Wy pieczecie domowy chleb?


Ever since I bought Jeffrey Hamelman's book Bread I wanted to bake
Vermont bread based on homemade sourdough. Unfortunately, I wasn't  lucky.
First, I had to prepare my own sourdough, but it wasn't so easy.
I think that the temperature in my house was not high enough for it.
Anyhow, I didn't give up I kept preparing my sourdough 
and finally I made it:-)
And so now it was easy to bake this bread.
It was really worth the try:-) It's so crunchy and delicious
I could eat it all:-) Especially with butter and a pickle:-)
It's my definition of happiness:-)
Do you bake bread at home?




Kto wpada na śniadanie?

Who joins me for breakfast?

4 komentarze:

  1. Czasem pieczemy chleb z pestkami dyni, ale jednak najczęściej zamiast pieczywa smażymy chlebki pity.
    Pozdrawiam serdecznie i gratuluję tak udanego wypieku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam domowy chleb i piekę go już od lat. Nie pamiętam kiedy ostatni raz kupiłam chleb w sklepie.
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  2. Wygląda wspaniale:))))Gratuluję:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...