piątek, 4 września 2020

Moje podróże: Kaszuby, Kartuzy i okolice:-)





Witajcie Kochani:-))
Mam dzisiaj dla Was wiele sielskich i malowniczych obrazków
pokazujących piękno Kaszub.
To była moja pierwsza wizyta w tym regionie Polski,
ale wiem, że na pewno tu jeszcze kiedyś wrócę.
Zakochałam się w tych urokliwych krajobrazach.
W zasadzie gdzie by się nie pojechało jest co zwiedzać
lub aktywnie spędzać czas:-)
Skąd wiesz, że przekroczyłeś granicę Kaszub? 
To proste, powiedzą Ci to znaki z nazwami miejscowości, 
które są w dwóch językach: polskim i kaszubskim. 
Żałuję tylko tego, że nie miałam możliwości usłyszeć ludzi 
rozmawiających po kaszubsku ale liczę na to, 
że następnym razem będę miała więcej szczęścia:-)


I would like to show you today some charming pictures from Kashubia.
This was my first visit in this region of Poland
but I know that I will come back here one day.
I fell in love with these picturesque landscapes.
Wherever you go there is something interesting to see or to do:-)
How do you know that you are in Kashubia?
Well, it's easy...you know you have crossed the border 
when you can see road signs with village names written in both languages: 
Polish and Kashubian. 
I only wish I had heard a conversation in Kashubian
but hopefully next time I will: be more lucky-)


Widok z Góra Lemana


The view from Leman's Hill








Kartuzy i Katedra


Kartuzy and Cathedral




Miechucino


A small village called Miechucino








Cudne przydrożne kapliczki, w których również można się zakochać:-)


These wayside shrines are really lovely:-)




















Czyż Polska nie jest piękna?
Dziękuję za wizytę:-))

Isn't Poland beautiful?
Thank you for stopping by:-))

8 komentarzy:

  1. Piękne okolice :) koło Kartuz mój mąż zapłacił kiedys mandacik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapewne nie kojarzą Ci się miło te okolice:-) Ja tak mam z Piłą...będąc na studiach zapłaciłam tam mandat i choćby nie wiem co nie mogę się do tego miasta przekonać, a jak jadę przez Piłę to mnie ciarki przechodzą:-(
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  2. Kolejne urocze zakątki, a kapliczka najpiękniejsza. Pozdrawiam Anito.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kapliczka prześlicznej urody, a położenie w lesie jeszcze dodatkowo dodaje jej czaru:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  3. Wspaniałe widoki:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okolice Kartuz są przepiękne:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  4. Wszystkie zdjęcia są jak najpiękniejsze widokówki.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...