środa, 2 września 2020

Moje podróże: Gdańsk



Gdańsk reklamy nie potrzebuje
ponieważ jest to jedno z najpiękniejszych polskich miast.
Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam Gdańsk i bardzo lubię
tutaj wracać za każdym razem odkrywając nieco inne jego zakątki.
A Jarmark Św. Dominika to już dla mnie mus:-)
Jeśli tylko jestem w pobliżu Gdańska w czasie trwania Jarmarku
zawsze muszę tu zajrzeć.
Gdańsk urzeka mnie swym pięknem od lat
tak więc wybierając się w te wakacje na Kaszuby nie mogłam nie odwiedzić
jednej ze stolic tego regionu.
Tym razem udało mi się zwiedzić kilka muzeów:
Dwór Artusa z cudnym kaflowym piecem (ponad 10m wysokości)
Dom Uphagena i wejść na taras widokowy
Bazyliki Mariackiej skąd rozpościera się piękna panorama miasta.
I co najważniejsze po raz pierwszy odwiedziłam Westerplatte.
I wiem jedno...na pewno tu jeszcze kiedyś wrócę:-)


Gdańsk doesn't need advertising
because it's one of the most beautiful Polish cities.
I love this city and I like coming back here 
and discovering its charming corners every single time.
Not to mention the fact that St. Dominic's Fair is a must for me 
so if only I'm near Gdańsk I have to come here.
Since I went to Kashubia this year I couldn't forget about this lively city
and this time I managed to visit some museums:
Artur Court with its great tiled stove which is over 10 m high,
Uphagen's House and I even climbed the observation deck in St Mary's Basilica
where you can admire cityscape:-)
What's more, for the first time ever I went to Westerplatte:-)
And I know one thing...I will come back here one day:-)


Dwór Artusa


Artur Court






Dom Uphagena


Uphagen's House


























Stary Ratusz i pomnik Heweliusza


The old Town Hall and Hevelius' Monument




Panorama Gdańska


Gdańsk's skyline

















Westerplatte




Dobrego wieczoru dla Was i dziękuję za odwiedziny:-))

Have a great evening and thank you for stopping by:-))

11 komentarzy:

  1. W Gdańsku studiowałam, a potem pracowałam przez kilka lat i do tej pory jest to moje ukochane miasto. Zmienią się i rozwija w szybkim tempie, ale jest bardzo przyjazną aglomeracją. Wyspa spichrzow mnie zachwyca, bo pamiętam że ruiny.
    Pozdrawiam Cię cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To miałaś szczęście studiować w pięknym mieście:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  2. Wspaniałe miejsca odwiedziłaś Anitko, jak tam przepięknie... Pozdrawia cieplutko w ten deszczowy dzionek.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie uchwyciłaś klimat tego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W Gdańsku byłam dawno, dawno temu, ale już wtedy miasto mnie zachwyciło. Niesamowity klimat Starówki... Neptun, kolorowe kamieniczki... Pięknie uchwyciłaś Gdańsk w swoich kadrach, a piec w dworze Artusa robi niesamowite wrażenie... Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamieniczki w Gdańsku są urokliwe jak i cała Starówka:-) A piec w dworze Artusa to majstersztyk:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  5. Co roku odwiedzam Gdańsk tak mnie przyciąga to piękne miasto :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie dziwię się bo to miasto ma w sobie siłę przyciągania:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  6. Ja tez studiowalam w Gdansku, a mieszkalam w dzielnicy Nowy Port dokladnie naprzeciw Westerplatte ( i wtedy portu przeladunkowego siarki, bywaly dni, gdzie okienne parapety byly calkiem zolte ) Do dzis z sentymentem wspominam te czasy, przepiekna Starowke, klimat portu. Marze, zeby Gdansk jeszcze kiedys odwiedzic...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...