poniedziałek, 17 sierpnia 2020

Moje podróże: Pocztówka z Anglii:-)



W tym roku z wiadomych przyczyn podróże należało odłożyć
więc tak sobie siedzę i wspominam moje wyjazdy sprzed lat.
Znalazłam kilka fajnych zdjęć z mojego pobytu w Cambridge.
Byłam tam dwukrotnie na kursie dla nauczycieli i powiem Wam,
że żadne studia nie dały mi tyle co te cztery tygodnie
spęczone w Homerton College. Miałam to szczęście,
że dostałam dofinansowanie z Unii Europejskiej na te wyjazdy.
Oprócz oczywiście napiętego planu zajęć było
i troszkę czasu przewidzianego na zwiedzanie
więc bardzo dokładnie poznałam Cambridge i okolice
i powiem Wam, że zakochałam się w tym mieście.
Ale oprócz Cambridge zwiedziłam też Oxford, Londyn i Ely:-)
Równie piękne miejsca do których Was dzisiaj zabiorę:-)
Bardzo żałuję, że jak ja byłam młoda nie było możliwości wyjechania na studia
do Anglii bo studiowanie w Oxford czy Cambridge to musi być czysta przyjemność.
Ja jestem zauroczona Cambridge i jego okolicami, zresztą popatrzcie sami:-)


This year you cannot travel because of corona virus
which made me really sad and I had to put off my traveling plans 
so I'm sitting and I'm looking at some pictures from my previous trips.
This is how I came across some shoots from Cambridge and Oxford.
I went there 9 years ago for a teacher's course 
and I really loved it. I mean the course and the city:-)
I was lucky enough to get a European Union grant twice
and I visited Homerton College in 2009 and 2011.
We had some time for sightseeing and apart from Cambridge
I also visited London, Oxford and Ely. I fell in love with Cambridge and Oxford
and I wish I had had an opportunity to study in one of these cities when I was young.
The atmosphere is really fantastic. Just have a look:-)


Oxford i Most Westchnień:-)


Oxford and the Sigh Bridge:-)


Po lewej stronie jest okno pokoju Tolkien'a 
gdzie podobno pisał Władcę Pierścieni:-)

On the left there's a window of Tolkien's room 
where he is said to have written The Lord of the Ring:-)




Na tym dziedzińcu była kręcona scena z Harry Potter i Czara Ognia, 
w której Malfoy zmienił się w łasiczkę.


This is the place where they were making Harry Potter and the Goblet of Fire film,
the scene in which Malfoy was transformed into a white ferret.










A to już Homerton College, Cambridge


And here is Homerton College again:-)




King's College, Cambridge 
i sławetny Henryk VIII:-)

King's College, Cambridge and the famous Henry VIII:-)


A w tym pubie odkrywcy modelu podwójnej helisy DNA - 
James Watson i Francis Crick świętowali swój sukces w 1953 roku. 
Za swoje odkrycie w 1962 roku dostali nagrodę Nobla.

In this pub James Watson and Francis Crick were celebrating 
discovering DNA in 1953
They got a Nobel Prize for it in 1962:-)


Cambridge, Most Westchnień

Cambridge and the Sigh Bridge



Londyn
double - decker buses




 Jeden z Londyńskich landmarków - 
czyli czerwone budki telefoniczne:-)

I love these London landmarks: red phone booths:-)


Ely 
Najmniejszy pub w Wielkiej Brytanii


Ely and the smallest pub in Great Britain




A Wy w tym roku podróżujecie czy raczej wakacje 
i urlopy spędzacie w domu lub na działce?
Dobrego dnia dla Was:-))

And what about you? Do you travel this summer 
or you prefer to stay safe and stay at home?
Have a good day:-))

6 komentarzy:

  1. Przepiękne zdjęcia :D Zdjęcie z pomnikiem kobiety bardzo mi się spodobało :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie byłam w Anglii a to taki urokliwy kraj :-). W tym roku to tylko u rodziny byłam bo i właściwie urlopu miałam tylko 5 dni.Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anglia jest cudna i ja kocham wszystko co angielskie i nie jest to zboczenie zawodowe:-))))
      Polecam, jak będziesz miała okazje się tam wybrać to z nich skorzystaj a nie pożałujesz:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  3. Bardzo ładnie tam jest, ciekawa historia miasta i architektura. Chętnie bym tam pojechała pozwiedzać. Jednak w tym roku siedzę w domu i jedyny mój wyjazd był służbowy, krótki i w Polsce.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też w tym roku ograniczyłam się tylko do podróży po naszym kraju, ale przynajmniej poznałam piękno Kaszub:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...