piątek, 28 sierpnia 2020

Moje podróże, Kaszuby: Górka Klasztorna i Kamienne Kręgi


W tym roku podróże były nieco ograniczone
ale i tak udało mi się spędzić kilka dni na Kaszubach.
I były to jedne z moich najlepszych wakacji:-)
Nie przypuszczałam, że Kaszuby są tak piękne
i dopiero teraz rozumiem powiedzenie Szwajcaria Kaszubska.
To była moja pierwsza wizyta w tym regionie, ale na pewno nie ostatnia.
Pierwszym punktem na mojej podróżniczej mapie była Górka Klasztorna.
Trafiłam tam co prawda przez przypadek, ale nie żałuję
bo jest to naprawdę piękne miejsce.
Więcej o objawieniach i sanktuarium możecie poczytać TUTAJ.
Polecam Wam to miejsce,  atmosfera jest tu fantastyczna,
a położenie w lesie dodaje jeszcze więcej uroku:-)


This summer travelling was limited
but I'm happy to be able to spend some time Kashubia,
a very beautiful region of Poland.
I was really surprised how wonderful Kashubia is:-)
It was my first visit there but it won't be the last one.
The first place that I visited was Górka Klasztorna - a Marian shrine.
I didn't plan to go there, I just found it on my way 
and I was really fascinated by its beauty.
I do recommend visiting this place, the atmosphere is really amazing
and a forest location makes it even more wonderful:-)














Drugim miejscem, które odwiedziłam były Kamienne Kręgi w Odrach.
Nazywane polskim Stonehenge, oczywiście nie są tak okazałe,
ale warte zobaczenia.
Kręgi pochodzą z okresu wpływów rzymskich
i są to największe kręgi kamienne w Polsce.
Jest to po prostu cmentarz grobów rodzinnych.
Wokół kręgów rosną wrzosy więc polecam wybrać się tutaj we wrześniu
ponieważ wtedy musi tu być jeszcze piękniej.
Jak ja byłam wrzosy dopiero zaczynały kwitnąć, możecie je już zobaczyć na zdjęciach, 
ale w pełnym rozkwicie zapewne wyglądają przecudnie.
Więcej o Kamiennych Kręgach przeczytacie TUTAJ.
Polecam:-)))


The second place on my map was Stone Circles in Odry
it's sometimes referred to as Polish Stonehenge.
It's definitely worth seeing.
It dates back to Roman times and it's the biggest Stone Circles Site in Poland.
It's a kind of family cemetery.
There are a lot of heather all around the circles
so it's a good idea to come and visit this place in September
when heather blooms because then the views are even more stunning.
When I was here heather was just starting to blossom,
but I wish I could come here in September to see it in its full glory:-)
You can read more about the Circles HERE.
I do recommend it:-)














C.D.N...

To be continued...

6 komentarzy:

  1. Piękne miejsca :) Górkę Klasztorną znam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przypuszczałam, że są tak urokliwe:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  2. Fajnie że wyjazd się udał:)))Pozdrawiam serdecznie i miłej niedzieli życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Super zdjęcia i przepiękne wnętrze posiada to sanktuarium!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest rzeczywiście pięknie:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...