piątek, 19 lutego 2021

Tłusty czwartek 2021


Wiem, że teraz mamy już post,
ale Was dziś trochę pokuszę ponieważ tak to z blogiem bywa, 
że z publikowaniem postów jestem nieco do tyłu...
i dopiero dziś pokażę Wam jak było u mnie słodko i tłusto jeszcze tydzień temu.
A to wszystko za sprawą pączków wg przepisu Sylwii z bloga Obiad dla taty.
Pączki w jej wydaniu są po prostu idealne.
Tak wszystkim smakowały, że musiałam w weekend zrobić powtórkę z rozrywki 
czyli upiec jej jeszcze raz. Pierwsza partia była z budyniem, 
a druga tradycyjnie z domowymi powidłami. Ja jestem stanowczo z opcji tej drugiej.
Jednak tradycja to tradycja. A jak było u Was w tym roku?
Kto ile paczków zjadł? Przyznać mi tu się zaraz:-)

Pączki:-)

Składniki:
35g drożdży
450g mąki
150ml mleka
6 łyżek cukru
5 żółtek
1 jajko
2 łyżki wódki
80g masła roztopionego
olej do smażenia
powidła lub budyń jako nadzienie

Wykonanie:
Zrobić zaczyn z drożdży, ciepłego mleka i łyżki cukru. 
Rozpuścić masło i ostudzić.
Żółtka z cukrem ubić na parze wodnej.
Mąkę przesiać, dodać rozczyn i ubite żółtka oraz jajko, wódkę.
Zmiksować lub wyrobić ciasto. Odstawić do wyrośnięcia.
Uformować około 15 kulek, odstawić pod przykryciem do wyrośnięcia.
Smażyć 2 minuty z każdej strony na oleju rozgrzanym do 170 stopni.
Po ostudzeniu nadziać ulubionym nadzieniem.


Fat Thursday was last week but I don't have much time
for preparing blog posts up to date so sometimes they are a bit late.
I want to show you what I baked to celebrate this day:-)
I went for doughnuts and I had a really fantastic recipe from Sylwia
These doughnuts were perfect and there was such a demand
that I had to bake them again at the weekend.
Those that I baked on Thursday were with pudding
and the ones that I made on Saturday were with homemade plum stew.
How many doughnuts did you eat?

Doughnuts:-)

Ingredients:
35g yeast
450g flour
150ml milk
6 spoons of sugar
5 egg yolks
1 egg
2 spoons of vodka
80g melted butter
oil for frying
plum stew or pudding for filling

Procedure:
Make sourdough with yeast, warm milk and one spoon of sugar.
Melt the butter. Cool it.
Whisk egg yolks with sugar over a pan of simmering water.
Sieve flour, add sourdough, whisked egg yolks, vodka.
Knead the dough. Let it rise.
Form 15 balls, cover them with a tea towel for 20 minutes.
Fry for 2 minutes (each side) on oil heated to 170 degrees Celsius.
After cooling fill the doughnuts with your favourite filling.










Słodkiego dnia dla Was:-))

Have a sweet day:-))

10 komentarzy:

  1. Wyglądają obłędnie :) W tym roku nie zjadłam ani jednej sztuki! Co prawda nie z powodu diety, a bardziej prozaicznego powodu - wizyty u dentysty. Jednak stwierdziłam, że pączki mi się jakoś przejadły i teraz chętniej sięgam po jakiś delikatny sernik.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pączki piekę tylko raz w roku (choć w tym roku zmuszono mnie by upiec je dwa razy:-) Tak więc myślę, że ten raz w roku można sobie na nie pozwolić:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  2. Mniam, mniam :) ja zjadłam jednego, a zamiast pączków był u mnie brzoskwiniowy torcik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam torcik wyglądał niesamowicie. Zrobiłaś mi smaka na podobny wypiek:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  3. They looks so good and beautiful. Makes me want a donut.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you:-))) They were really delicious:-) I do recommend making some:-))
      Greetings:-)))

      Usuń
  4. Ja zjadłam 5 sztuk i dobrze że już po słodkościach zostało tylko wspomnienie :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Im więcej pączków zjedzonych w tłusty czwartek tym więcej szczęścia:-)) Tak przynajmniej się uważa:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  5. Jejku jak kusisz... Przyznaję się - zjadłam dwa pączki, choć nie powinnam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, oj tam:-) Ja też nie powinnam, a zjadłam:-)) W taki dzień trzeba bo to szczęście przynosi, podobna:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...