niedziela, 18 września 2022

Moje podróże: Toskania, Florencja.


Dziś zabieram Was do Florencji.
Mówi się o niej, że albo się ją kocha, albo nienawidzi.
Co ja mogę o niej powiedzieć? Mam mieszane uczucia.
Naoglądałam się tyle filmów z tym miastem w tle, 
że chyba wyidealizowałam sobie rzeczywistość.
Florencja troszkę mnie rozczarowała. 
Myślałam, że katedra, która jest w centrum miasta jest na dużym placu 
gdzie można ją podziwiać z oddali tak jak to jest w Pizie. 
Niestety tutaj jest ona wbita w miasto i chyba się z tym męczy:-)
Wszyscy odradzali mi podróż samochodem do tego miasta,
nawet właścicielka agroturystyki gdzie mieszkałam
wyraziła swoje obawy i powiedziała by lepiej jechać pociągiem.
Niestety połączenie pociągiem nie było ciekawe do tego za parking 
też trzeba było płacić więc w końcu zdecydowałam się na samochód i nie żałuję. 
Z zaparkowaniem nie było żadnego problemu (byłam w sierpniu), 
za cały dzień postoju zapłaciłam tylko 14 Euro, 
co w porównaniu np z Amsterdamem w zeszłym roku było bardzo tanio.
Najbardziej urzekły mnie się Ogrody Boboli i Ogród Różany.
Nawet jeśli ma się mieszane uczucia to jednak to miasto trzeba zobaczyć.


I'm taking you to Florence today:-)
It is said that you may either love or hate it.
What can I say? Well, I was kind of disappointed with it.
I think that I've watched so many films with Florence 
that I made a perfect picture of it in my mind.
And reality wasn't so beautiful because of dirty streets.
I thought that the Cathedral which is a main building in the city is located
in a big square and you can admire it. Not such a thing. 
It's in the middle of the city and there's not enough space around it.
Everybody told me not to go to Florence by car.
Even the owner of the hotel I stayed in 
said wasn't a good idea and it would be better to take a train.
Well, a train connection wasn't so good 
and I still had to pay for the parking so I just went there by car. 
And it was a good decision. It wasn't a problem to find a parking place 
and it cost only 14 Euro for the whole day. 
Which is very cheap if you compare it to Amsterdam.
What I liked most about this city are its gardens.
The best are Boboli Gardens and Rose Gardens.
It's a city one must visit even if it's different than what you've imagined.


Baptysterium:-)

Baptistery:-)








Dawid:-)

David:-)




Słynny dzik z wytartym noskiem:-)
Trzeba mu dotknąć nos:-)


A famous boar, you have to touch his nose:-)


Słynny most złotników:-)

A famous Ponte Vecchio Bridge:-)












Ogrody Boboli

Boboli Gardens












































Dziękuję za odwiedziny:-))

Thank you for stopping by:-))

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...