środa, 8 maja 2019

Mój nowy KitchenAid i przepis na domowy makaron:-)



Obiecałam Wam jakiś czas temu pokazać mój nowy Kitchen Aid.
I oto on:-) Długo zastanawiałam się nad kolorem,
chciałam by w pewnym sensie był uniwersalny, ale nie banalny:-)
Myślałam o białym, czarnym, niebieskim i różowym
ale gdy zobaczyłam tą limitowaną serię w kolorze Misty Blue
po prostu przepadłam. Ujął mnie ten delikatny niebieski odcień
i wyjątkowa ceramiczna dzierża, która nadaje się i do zamrażalnika i do piekarnika.
A jak Wam się podoba mój nowy Kiciuś?


Some time ago I promised to show you my new Kitchen Aid.
Well, here it is:-) It took me some time to figure out what color I should choose.
I wanted it to be universal but not common.
I was thinking of white, black, pink or blue one
but when I saw this limited edition I just couldn't resist.
And so here it is, my new Misty Blue Kitchen Aid
with a ceramic bowl, which you can use in a freezer or an oven.
How do you like my new arrival?












Jak tylko go dostałam tak od razu zaczęłam go testować.
Zrobiłam muffinki i domowy makaron.
Jeśli jeszcze nie robiliście makaronu w domu, 
koniecznie wypróbujcie ten przepis.

Makaron

Składniki:
Na każde 100g mąki 1 jajko
szczypta soli
odrobina ciepłej wody (tak na oko) by ciasto było plastyczne.

Wykonanie:
Wszystkie składniki mieszamy ręcznie w misce do uzyskania plastycznej masy.
Odstawiamy pod przykryciem na około 20 minut.
Następnie kroimy na kawałki, wrzucamy do wałkowarki, 
przepuszczamy ciasto jakieś 3-4 razy na taką grubość jaką chcemy.
A potem już sama przyjemność czyli przepuszczanie ciasta przez wykrojniki:-)
Ja mam sprawę ułatwioną ponieważ korzystam z przystawki do robota Kitchen Aid,
ale równie dobrze makaron można wałkować i wykrajać ręcznie 
lub za pomocą ręcznych maszynek do makaronu.
Troszkę pracy przy tym jest, 
ale ten smak nie da się porównać z żadnym kupnym makaronem!!!
Tak więc zachęcam Was do spróbowania:-)

Makaron można od razu ugotować lub wysuszyć 
i zostawić w metalowych puszkach lub słojach na później:-)


As I got it I started to test it:-)
At first I made delicious muffins and homemade pasta:-)
If you haven't made pasta at home you should try my recipe,
it's really great:-)

Homemade Pasta

Ingredients:
1 egg for every 100g of flour
a pinch of salt
some warm water (you must decide how much so the dough is flexible)

Procedure:
Mix all the ingredients in a bowl to get a flexible dough. Leave it covered for 20 minutes.
Then cut the dough into small pieces, put them into pasta roller,
roll it 3-4 times, make it as thick as you want.
Then it's the fun part, use the cutter to cut pasta:-)
I have 3 piece pasta roller and a cutter set for Kitchen Aid 
so it was fast and easy to roll and cut the dough.
However, you can make your own pasta without those appliances
or use other pasta machines.
Of course, you need to have some time to prepare homemade pasta,
but the taste is unbelievable:-) So do try it:-)

You can cook pasta and eat it fresh 
or let it dry and store it for later use in some jars or boxes:-)


A jak już zrobiłam i makaron i muffinki to mój nowy Kitchen Aid robił za wazon:-)
Jak widać jest to naprawdę niezastąpione urządzenie:-)

When I made all the muffins and pasta then I used my Kitchen Aid as a vase:-)
As you can see it's really indispensable appliance:-)


Dobrego dnia Wam życzę i dziękuję za odwiedziny:-))

Have a great day and thank you for stopping by:-))

16 komentarzy:

  1. Podoba mi się ten kolor. Jest inny niż wszystkie jakie do tej pory widziałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały sprzęt i pomaga w robieniu makaronu a tego nie wiedziałam. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomaga w robieniu bardzo wielu rzeczy👍🏻👍🏻👍🏻 Dla mnie jest niezastąpiony w kuchni 👍🏻 Pozdrawiam serdecznie 😃

      Usuń
  3. Kolor jest cudny a i sprzęt godny uwagi. Ja mam ręczny mikser. Lubię w ten muszę sposób ubijać ciasto. Makaron rozwałkowuję ręcznie. Też jest pyszny.
    Pozdrawiam i ślę uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ręczne można zrobić wszystko ale po co się męczyć gdy może nas wyręczyć taka maszyna😉😉😉
      Pozdrawiam serdecznie 😊

      Usuń
  4. Ech, marzę o własnym Kiciusiu...
    Twój jest cudny i ma piękny subtelny kolor. No i ta misa!
    Cudownych kulinarnych przygód Ci z nim życzę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto marzyć bo marzenia się spełniają więc kto wie może już niedługo i twoje marzenie o Kiciusiu się spełni❤️ Czego Ci życzę❤️
      Pozdrawiam😃

      Usuń
  5. I LOVE this Kitchen Aid! The color is just perfect, and that bowl is spectacular! I have never seen one like it, but it is so pretty that you will have no need to put it away.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, the ball stole my heart and it’s really great👍🏻

      Usuń
  6. I love the color! Thank you for sharing. You are one of the features at this week's Make it Pretty party at The Dedicated House. Here is the link to this week's bash: http://www.thededicatedhouse.com/make-it-pretty-monday-week-293/ Have a lovely week ahead! Toodles, Kathryn @TheDedicatedHouse

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you for featuring my post❤️❤️❤️

      Usuń
  7. Very pretty KA in light blue. I especially love the porcelain bowl attached and your pasta gadget attachment. I have two KDs; one silver beauty we gave our daughter a few years ago for Xmas, but when she got married and moved to Europe, she gave it back to us because it wouldn't work with the voltage in Madrid.
    The white one was my hubby's gift for our 20th Anniversary. When I have guests I used both for different recipes.
    Fabby

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, two KA, you’re lucky👍🏻
      Greetings😃

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...