wtorek, 31 października 2017

Moje pierwsze magdalenki:-)


Formę do pieczenia magdalenek kupiłam kilka lat temu, zawsze chciałam je piec
ale ze względu na studia nie miałam czasu z niej skorzystać.
Ponadto wydawało mi się, że pieczenie magdalenek jest dość trudne 
więc tak jakoś odwlekałam to w czasie. 
I niepotrzebnie bo bardzo szybko się je przygotowuje i piecze.
Są idealne do popołudniowej kawki. Mięciutkie i pyszniutkie:-)
Polecam:-)

Magdalenki

Składniki:
3 jajka, osobno białka i żółtka
100 g drobnego cukru do wypieków
150 g mąki pszennej
otarta skórka z pomarańczy lub/i z cytryny
100 g roztopionego i przestudzonego masła

Wykonanie:
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Białka ubić na sztywno, pod koniec ubijania dodając cukier, stopniowo, łyżka po łyżce. 
Dodać do nich żółtka i ubić, do połączenia. 
Do masy jajecznej delikatnie, szpatułką wmieszać mąkę, 
wystudzone masło i skórkę z cytrusów.
Foremki do magdalenek wypełnić ciastem, do 3/4 wysokości foremki.
Piec około 7 minut w temperaturze 200ºC (forma na mini - magdalenki), 
lub około 12 minut (jeśli forma jest normalnego rozmiaru).
Smacznego :-)

Przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki


I bought Madeleines baking molds a few years ago, 
but because of my studies and general lack of time I just didn't happen to use them. 
I also thought that baking madeleines was quite complicated. Not such a thing.
It's easy and fast and Madeleins are very tasty. They are perfect for afternoon tea:-)

Madeleines

Ingredients:
3 eggs, separate whites and yolks
100 g caster sugar
150 g of wheat flour
citrus zest (orange or lemon)
100 g butter, melted and cooled

Procedure:
All ingredients should be at room temperature. 
Beat egg whites. At the end of the beating add sugar gradually spoon after spoon. 
Add the egg yolks and whisk it all. Then add sieved flour and stir gently with a spatula. 
Finally, add cooled butter and citrus zest.
Fill the molds with dough to 3/4 the height of the mold.
Bake for about 7 minutes at temperature of 200 ° C  (mini Madeleines form), 
or about 12 minutes (if the mold is of normal size).
Bon Appetit :-)

The recipe was taken from Moje Wypieki








I mój wierny, kochany futrzak:-) 
Zdjęcia pstrykane w ogrodzie nie mogą się obyć bez jego udziału:-)


And here is my lovely, fur friend:-)
When i take pictures in the garden I have to take same with him:-)

6 komentarzy:

  1. Pysznie się prezentują:-) Brawo Ty!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo apetycznie :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyglądają - takie muszelki :-).Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim zdaniem perfekcyjnie wyszły. Zdolna jesteś! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Futrzak jest super mi też towarzyszy taki każdego dnia to kochane psiaki o wielkim sercu

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowicie się prezentują:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...