czwartek, 23 lutego 2017

Tłusty czwartek:-)



By tradycji stało się za dość należy dzisiaj zjeść pączka:-))
Podobno kto go nie zje będzie miał pecha:-((
Kupne pączki ostatnio nie za bardzo do mnie przemawiają
postanowiłam spróbować własnych sił i upiekłam
szybciutkie serowe pączki według przepisu Agi z Gąska w Domu.

Serowe pączusie Agi:-)

Składniki:
2 szkl. mąki
2 jajka
4 łyżki cukru
1 kostka białego sera - 250g
1 łyżeczka sody
szczypta soli
1 łyżka spirytusu (można pominąć)
5-6 łyżek śmietany 18% (zależy od gęstości ciasta)
2 butelki oleju do smażenia

Przygotowanie:
Wszystkie składniki wymieszać mikserem.
Olej rozgrzać do temperatury 170-180 stopni.
Pączusie nakładamy łyżeczką na rozgrzany olej i smażymy aż się zarumienią.

Pyszota:-)) Polecam:-))


It's Fat Thursday so according to the tradition, one must eat a doughnut today:-)
It's a bad luck not to eat one:-)
Since I don't like buying doughnuts I decided to bake some.
I used  Aga's recipe:-)

Aga's cheese doughnuts:-)

Ingredients:
2 glasses of flour
2 eggs
4 spoons of sugar
250g of white cheese
1 teaspoon of baking soda
a pinch of salt
1 spoon of grain alcohol (you don't have to add it)
5-6 spoons of cream 18% (depending on the dough)
2 bottles of oil for frying

Procedure:
Mix all the ingredients in the mixer.
Heat the oil to 170-180 degrees Celsius.
Throw the dough into the hot oil by using a teaspoon (try to form little balls).
Fry till they are brown.

They are delicious:-)) Enjoy:-))






















Miłego obżarstwa Wam dzisiaj życzę:-))

Have fun and eat a lot of doughnuts, today we can:-))

15 komentarzy:

  1. Pączuszki wyglądają przepysznie i na pewno tak smakują :)
    Anitko, czy Aga ma bloga ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak są przepyszne i znikają bardzo szybko:-))
      Aga jest w trakcie zakładania bloga, cały czas jej wiercę dziurę w brzuchu więc myślę,
      że wkrótce ruszy z blogiem:-))) Czekam z niecierpliwością:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  2. Ślina cieknie mi do pasa😃 Rzeczywiście tyle oleju schodzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Olej jest do smażenia, jak masz mniejszy garnek to pewnie mniej starczy, ale dłużej stoisz i przewracasz te pączusie:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  3. Mam nadzieję, że faworki też się liczą, bo za pączkami nie przepadam :-) Aga jak zwykle szaleje i inspiruje, ten przepis też muszę zachować :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko co tłuste się liczy:-))) Zachowaj przepis bo szybki i bardzo pyszne są te pączusie:-)))

      Usuń
  4. Mmmmmmm pysznie i pięknie :)Ja mam Anitko podobny przepis na oponki serowe :) Własnie skończyłam smażyć :) uwielbiam takie gorące :))) Pysznego czwartku :)buziole Lidka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego obżarstwa Wam życzę:-))) Ja oponek nigdy nie robiłam, ale może kiedyś uda się i spróbuję je upiec:-)))

      Usuń
  5. Zjadłam dwa czyli limit spełniłam, pech powinien mnie ominąć 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że możesz spać spokojnie:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  6. Dzisiaj pączki każdego kroju i przepisu będą smakowały :-). Ja zjadłam prawdziwe cztery szt. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  7. Mmmmniammmm...Patrząc na Twoje dekoracje stołu nigdy nie mogę wyjść z podziwu. Dziękuję bardzo za nasionka dyni i serdecznie pozdrawiam. Kamila.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotka :)
    Mniam.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...