środa, 5 maja 2021

Niebieska hortensja:-)


O tym, że kocham kwiaty pisałam Wam już nie raz:-)
Lubię się nimi otaczać i w domu i w ogrodzie.
Co roku sadzę nowe kwiatki by było piękniej i weselej. 
Powoli zaczyna mi brakować miejsca więc pomyślałam, 
że np. hortensje mogę mieć w donicach na tarasie.
Na razie ze względu na pogodę znalazła miejsce w domku,
ale chciałabym ją wynieść na taras jak się ociepli.
Podpowiedzcie proszę co zrobić by pięknie kwitła przez cały sezon.
Nie mam zbytniej ręki do kwiatów i często mi po prostu padają.
A wiem, że hortensja bywa kapryśna więc jeśli mieliście ją kiedyś w donicy 
to proszę o wszelkie złote rady:-)
I jeszcze jedno czy jest szansa by w domu potem przezimowała?


You know that I adore flowers
and I love having them at home and in my garden.
Every year, I plant new flowers and that's why my garden is shrinking.
However, I thought that I can have hydrangeas in the flower pots.
Now it's at home because it's quite cold here this year.
I'm waiting for warmer days to have it outside.
If you are a garden expert please tell what I should do in order to keep it alive 
through the whole season? Is it possible to have it at home in the winter? 
Will it survive till next season and blossom again?
I'll appreciate your advice:-)




Dziękuję za odwiedziny:-))

Thank you for stopping by:-))

10 komentarzy:

  1. Piękna jest:-) Ja też niestety nie mam ręki do kwiatów, potrafię nawet kaktusa uśmiercić:-)
    Trzymam kciuki za Twoją hortensję:-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj mnie również nie jeden kaktus już padł:-((
      Dzięki:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  2. Halo! Moja hortensja w donicy przetrwala na tarasie nawet tegoroczna zime -26 stopni. Donica stoi po prostu na 2 ceglach i nie dotyka podloza, a dodatkowo okrecilam ja starym jutowym workiem, na wierzch pare choinkowych galezi i to wszystko. Na wiosne hortensja dostaje sporo nowej ziemi na wierzch i troche maczki rogowej, a oprocz tego w sezonie co tydzien plynny nawoz do roslin kwitnacych. To jest odmiana rozowo- kremowo- blekitna, nazywala sie chyba "rajski ptak" i mam ja z Obi juz 3 albo 4 rok. Teraz znow wypuszcza listki, co mnie bardzo cieszy, bo ja takze lubie hortensje i ogolnie ukwiecone tarasy i ogrody:-) Pozdrawiam cieplo! Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za informację:-)) Postaram się dmuchać na nią i chuchać by tylko przetrwała bo bardzo mi się podoba:-)) Nawet nie wiedziałam jaka to odmiana, taka ze mnie ogrodniczka od siedmiu boleści:-(
      Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz dziękuję za te wszystkie informacje, przydadzą się:-))

      Usuń
  3. Niebieska hortensja jest piękna ale czy tak będzie wyglądała przez kolejne lata nie wiem. są specjalne nawozy żeby hortensja się pięknie wybarwiała. Ja mam hortensje ogrodowe w donicach i super rosną ale zimuję je w piwnicy przy oknie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hortensje ogrodowe mam w ziemi i bardzo dobrze zimę znoszą. Zobaczymy jak będzie z tą hortensją. Chciałabym by swój kolor zachowała. Zobaczymy:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  4. Piękna!
    Korci mnie, żeby zaprosić hortensję do domu <3 Taką w doniczce właśnie, co by dłużej wytrzymała (bo cięte już miałam - pięknie się zasuszyła i zdobi dom ;)).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zaryzykuj:-)) Hortensje to naprawdę przepiękne kwiaty:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  5. Kocham hortensje. Co prawda nigdy nie mieliśmy w donicy, ale na zimę osłanialiśmy ją sianem i gałązkami z choinek. Wiem też, że dziadek dawał im jakiś specjalny nawóz i rosły u niego w ogrodzie jak szalone.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekaw co to był za magiczny nawóz:-)) Ja nigdy moich żadnym nawozem nie dokarmiam ale może właśnie powinnam zacząć to będą wtedy lepiej rosły?
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...