czwartek, 28 listopada 2019

Moje pierwsze pierniki:-)



Pierwsze tegoroczne pierniczenie już za mną:-)
Lubię zabawę z piernikami zaczynać wcześniej pomimo, 
że i tak muszę potem piec drugą partyjkę bo te pierwsze szybko znikają.
Ale zabawa jest przednia:-))
Uwielbiam zapach świeżych pierniczków, 
nie ma lepszej nagrody wieczorową porą za cały dzień pierniczenia
jak właśnie ten cudowny zapach.
A Wy już piekliście swoje pierniczki czy jeszcze czekacie?
Jakby ktoś szukał przepisu to podaję mój tegoroczny:

Pierniczki

Składniki:
300g miodu
200g masła (tylko najlepszej jakości)
200g cukru pudru
800g mąki
2 jajka
½ łyżeczki proszku do pieczenia
przyprawa do piernika
2 łyżeczki kakao
i ewentualnie dodatkowe przyprawy:
cynamon
gałka muszkatołowa
kardamon

Wykonanie:
Podgrzewamy miód, masło i cukier puder.
Mieszamy sypkie składniki, dodajemy jajka i masę miodową.
Zagniatamy (ewentualnie dosypujemy mąkę) 
i odkładamy ciasto do lodówki na minimum 1h a najlepiej na całą noc lub dłużej.
Pieczemy 9 minut w 175 stopniach. 

Smacznego:-))


I've already baked some gingerbread cookies:-)
I like baking them early even though I have to bake them again later 
because they all disappear very fast. But it's such fun:-)
I love how the house smells with gingerbreads in the evening. 
It's the best reward after all day of baking.
Have you baked your gingerbread cookies yet?
If you haven't, here is the recipe:

Gingerbread cookies

Ingredients:
300g honey
200g butter (only the best quality)
200g powdered sugar
800g flour
2 eggs
½ teaspoon of baking powder
1 packet of gingerbread spice
2 teaspoons of cocoa
and if you want you can add more spices:
cinnamon 
nutmeg
cardamom

Procedure:
Heat honey, butter and powdered sugar.
Mix all powdery ingredients then, add eggs and honey mixture.
Knead the dough and add some flour if necessary.
Put the dough in the fridge for at least 1 hour all for the whole night.
Bake for 9 minutes in 175 degrees Celsius. 

Enjoy:-)










Część zostawiłam nieudekorowanych bo i takie naturalne są piękne.
A Wy jakie wolicie? Udekorowane czy golaski?


Some of them I didn't decorate because I also like the natural gingerbread cookies.
And what about you? Do you prefer decorating the cookies? 
Or maybe you prefer leaving them with no decoration at all?










Dobrego dnia Wam życzę, 
a tych co są z Poznania i okolic zapraszam dziś na godz. 17.00
do salonu Emma Meble w Poznaniu przy ul. Polskiej 95. 
Będziemy pierniczyć:-))

Have a nice day:-))

21 komentarzy:

  1. Wspaniałe pierniki. Piękne masz foremki Anitko. Takich śliczności to aż żal jeść. Pozdrawiam serdecznie i życzę udanego pierniczenia.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo:-)))
      Wyobraź sobie, ze wszystkie już zniknęły:-))) Wczoraj znowu piekłam ale miałam fajne elfy do pomocy:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  2. Fantastyczne pierniki, już same w sobie stanowią cudowny prezent. Pięknie zrobione zdjęcia jestem zachwycona. Gdzie można kupić takie foremki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo:-))) Te foremki to bardzo stary nabytek. W większości pochodzą z firmy Birkmann więc jak wrzucisz tą nazwę w google to myślę, że je gdzieś znajdziesz:-)))
      Pozdrawiam serdecznie i miłych wypieków życzę:-)

      Usuń
  3. Ależ mi żal, że nie popiernicze w Twoim towarzystwie :( ale na pocieszenie własnie zarabiam ciasto na pierniczki :) Jeśli twój lukier jest z czegoś innego niż surowe białko to podziel się przepisem [proszę. Cudne te Twoje małe arcydzieła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, w tym roku odkryłam lukier wegański z sokiem z cieciorki i muszę powiedzieć, że to jest strzał w dziesiątkę:-))) Cały przepis znajdziesz u Kasi na blogu greenmorning.pl. Wpisz hasło Wegański Lukier Królewski. Jak dla mnie to hicior:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
    2. dziękuje :) pędzę do Kasi :)

      Usuń
  4. Zawsze o tej porze roku miałam nastawiony piernik długo dojrzewający:))w tym roku nie będę go robiła:)mam jakiś przepis na szybkie pierniki z ziemniakami które są szybko miękkie i chyba takie zrobię:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow, przepis na pierniki z ziemniakami to nowość. Mam nadzieję, że się tym przepisem podzielisz bo chętnie bym go wypróbowała:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  5. I ten zapach w całym domu...mmmm.... prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak...to jest najlepszy gratis na świecie:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  6. Wolę udekorowane. Jaką metodą lukrujesz pierniki, że są takie idealne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze cały czas się uczę lukrować i pewnie nigdy nie osiągnę ideału jakim dla mnie jest Iga Sarzyńska mistrz cukierniczy. to z jej książki "Cztery pory roku" czerpię i inspiracje i doskonalę technikę:-) Polecam:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  7. Po raz kolejny spod ręki Mistrzyni wyszły małe cudeńka.
    Zdecydowanie wolę polukrowane, bo wyglądają bajecznie i od razu zrobiło się świątecznie,
    ponieważ tylko w tym okresie pierniczki i pierniki królują na naszych stołach :-)
    Przesyłam uściski i pozdrowienia. Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pierniki też tylko w grudniu choć je uwielbiam, ale najbardziej taki tradycyjny z powidłami:-))) Cudowności dla podniebienia:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  8. Ależ cudne je zrobiłaś! Ślicznościowe!
    Zazdroszczę też zapachu w domu ;)
    Muszę chyba wreszcie zabrać się za swoje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabieraj się zabieraj bo czas leci i ani się nie obejrzymy a będzie po świętach. A to właśnie w przygotowaniach jest największy fun:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  9. Twoje pierniki to małe dzieła sztuki... pięknie i równiutko polukrowane. Ja jeszcze nie jestem tak zaawansowana w przedświątecznych czynnościach, pieczenie przede mną i to też zapewne nie jedno :D Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego pierniczenia w takim razie Ci życzę:-))) Ja już wczoraj zaliczyłam kolejne pierniczenie, ale tym razem miałam trzy cudowne elfy do pomocy:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  10. Ja nie piekę bo moje zawsze wychodzą twarde i nie chcą zmięknąć mimo że leżą nawet kilka tygodni. A po za tym nie umiem tak pięknie dekorować. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy do puszki włożyć kawałek jabłka by pierniki szybko zmiękły:-))) Moje pierwsze pierniki były niejadalne:-))) A dekorowanie z roku na rok jest lepiej w myśl zasady: praktyka czyni mistrza:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...