czwartek, 26 marca 2020

Pyszna świąteczna chałka:-)




Siedzenie w domu sprzyja pieczeniu
więc siedzę sobie i piekę różne wspaniałości.
W zasadzie to robię próbę generalną przed świętami
i wypróbowuję wszelkie przepisy.
Ostatnio na FB natknęłam się na ten oto przepis na chałkę
i jej nowy splot i bardzo mi się spodobał,
a chałka jest pyszniutka i bardzo dobra w smaku nawet po kilku dniach.
Filmik z przepisem znajdziecie TUTAJ.
Polecam Wam serdecznie ten przepis bo naprawdę jest dobry,
a chałka fajnie zaprezentuje się na świątecznym stole:-)
Wiem, że drożdże w obecnej sytuacji to towar deficytowy, 
ale zawsze można je zastąpić drożdżami suszonymi:-)

A co Wy ostatnio piekliście?


Staying at home is good for baking
and so I'm cooking and baking and cooking and baking:-)
I'm trying out some new recipes before Easter time,
I'm having fun and I'm glad for this time.
While I was surfing FB one day, 
I came across THIS great recipe for yeast challah
and I decided to make it because I liked its unusual braid.
I must tell you that this recipe is fantastic, 
the challah is really tasty even when it's a bit stale.
There's the film so you will have no problem with making it
and I think that it'll look fantastic on your Easter table.
I know that now it's hard to get fresh yeast
but you can always go for instant yeast instead.

What have you baked recently?








Dobrego dnia Wam życzę:-))

Have a good day:-))

12 komentarzy:

  1. Wyglada bejecznie :) jak pozjadamy bułeczki, które ostatnio piekłam z kruszonka, to zrobie kilka dni przerwy i chyba się skusze na tą chałeczke :) Jak pięknie ten bukszpan u Ciebie wyglada :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chałka jest naprawdę pyszna więc polecam, ja najbardziej ją lubię z domowymi powidłami:-))

      Usuń
  2. Anitko, chałeczka wygląda pięknie, splot faktycznie niespotykany :) Na pewno cudnie smakuje:)
    Ściskam Cię serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest pyszna, polecam:-)
      Pozdrawiam, serdecznie:-))

      Usuń
  3. Chałeczka mniam, mniammm... uwielbiam! I zaranżowałaś ją już iście świątecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie wygląda. Zastanawiam się bo dopiero wczoraj w sklepie odkryłam że brakuje drożdży jaki jest powód ich braku :-(. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:-)
      No właśnie, powiem Ci, ze ja też się zdziwiłam. Drożdże to teraz towar deficytowy. Ludzie się na nie rzucają bo w dobie pandemii niby chleb w domu będą piec. Tak mi powiedziała ekspedientka w jednym sklepie. Kupują je podobno hurtowo:-( Ale nie wiem jaki jest tego sens bo drożdże za długo leżeć nie mogą, ale słyszałam, ze podobno można je mrozić:-) WIęc może je mrożą?
      pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  6. Piękna i rumiana, splot prawie jak w popularnym jaśku supełku :))) Nigdy nie piekłam chałki, ale często piekę drożdżowe ślimaczki z kardamonem :) Pozdrawiam serdecznie :0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj kiedyś ten przepis a nie będziesz żałować:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...