Bytów to kolejne miasto, które odwiedziłam podczas tegorocznych wakacji.
A przyciągnął mnie tam zamek krzyżacki, cerkiew greckokatolicka św. Jerzego
oraz przepiękny most kolejowy
po którym podobno nigdy nie przejechał żaden pociąg:-)
Więcej o zamku poczytacie TUTAJ, ja natomiast opowiem Wam o moście:-)
Istnieje kilka wersji historii tego mostu.
Jedna mówi o tym, że na moście nigdy nie położono torów
i nie przejechał po nim żaden pociąg, prawdopodobnie wskutek błędnie
poprowadzonej linii kolejowej, która "nie trafiła" na most.
Legenda natomiast głosi, że tory kolejowe zostały przeniesione kilkadziesiąt
metrów dalej, ponieważ podczas budowy mostu zginął jeden z robotników.
Do budowy mostu niemieckie władze zatrudniły włoskich inżynierów.
Budowa była niezwykle skomplikowana, gdyż filary kamienno-ceglanej budowli
miały stanąć na bardzo grząskim terenie, wypełnionym grubą warstwą torfu.
Dlatego specjaliści postanowili wydrążyć głębokie studnie
sięgające piaszczystego podłoża. Następnie wypełniano je masą kamienno-cementową.
W trakcie budowy jednej z nich zdarzył się tragiczny wypadek.
Do studni niespodziewanie wdarła się woda z mułem,
porywając pracującego w niej włoskiego robotnika.
Koledzy nie zdążyli wyciągnąć jego ciała, nim studnię wypełniła cementowa masa.
Konstrukcja mostu wzorowana jest na rzymskich akweduktach.
Składa się z sześciu ceglanych przęseł łukowych,
które opierają się na murowanych granitowych podporach.
U szczytu filarów budowli znajdują się płaskorzeźby wykonane z piaskowca
przedstawiające charakterystyczne herby kolei pruskich, Bytowa, Pomorza, Rzeszy i Prus.
oraz przepiękny most kolejowy
po którym podobno nigdy nie przejechał żaden pociąg:-)
Więcej o zamku poczytacie TUTAJ, ja natomiast opowiem Wam o moście:-)
Istnieje kilka wersji historii tego mostu.
Jedna mówi o tym, że na moście nigdy nie położono torów
i nie przejechał po nim żaden pociąg, prawdopodobnie wskutek błędnie
poprowadzonej linii kolejowej, która "nie trafiła" na most.
Legenda natomiast głosi, że tory kolejowe zostały przeniesione kilkadziesiąt
metrów dalej, ponieważ podczas budowy mostu zginął jeden z robotników.
Do budowy mostu niemieckie władze zatrudniły włoskich inżynierów.
Budowa była niezwykle skomplikowana, gdyż filary kamienno-ceglanej budowli
miały stanąć na bardzo grząskim terenie, wypełnionym grubą warstwą torfu.
Dlatego specjaliści postanowili wydrążyć głębokie studnie
sięgające piaszczystego podłoża. Następnie wypełniano je masą kamienno-cementową.
W trakcie budowy jednej z nich zdarzył się tragiczny wypadek.
Do studni niespodziewanie wdarła się woda z mułem,
porywając pracującego w niej włoskiego robotnika.
Koledzy nie zdążyli wyciągnąć jego ciała, nim studnię wypełniła cementowa masa.
Konstrukcja mostu wzorowana jest na rzymskich akweduktach.
Składa się z sześciu ceglanych przęseł łukowych,
które opierają się na murowanych granitowych podporach.
U szczytu filarów budowli znajdują się płaskorzeźby wykonane z piaskowca
przedstawiające charakterystyczne herby kolei pruskich, Bytowa, Pomorza, Rzeszy i Prus.
Bytów, a small town in Kashubian region,
was another great place that I visited this summer.
I went there because of the Teutonic Castle, an Orthodox Church
and a Rail Bridge which was never used.
It's really interesting story. The fact is that the bridge was built
but no train has ever ridden across it. There are a few stories behind it.
but no train has ever ridden across it. There are a few stories behind it.
According to one of them, tracks had never been laid
because there were some mistakes in the measurements
and the tracks never met the bridge.
because there were some mistakes in the measurements
and the tracks never met the bridge.
However, as the legend goes the tracks were relocated
because during the building of the bridge one of the Italian workers died.
because during the building of the bridge one of the Italian workers died.
The construction of the bridge was modelled after Roman aqueduct.
There are six, beautiful, brick arched spans.
There are also bas-reliefs made of sandstone
which show Prussian Railway and Bytów coats of arms.
which show Prussian Railway and Bytów coats of arms.
Zamek Krzyżacki
Teutonic Castle
Wieża kościoła św. Katarzyny (po prawej)
The Tower of St. Katherine's Church (above, right)
Cerkiew św. Jerzego
St. George Orthodox Church
Most kolejowy
Rail Bridge
Pięknej niedzieli Wam życzę:-)
Have a great Sunday:-)
Byłam w tym pięknym miejscu i już tęsknię..
OdpowiedzUsuńMnie również to miasteczko urzekło:-))
UsuńPozdrawiam serdecznie:-)
Piękne miejsce:)))Pozdrawiam serdecznie:))
OdpowiedzUsuńJest rzeczywiście urokliwe:-))
UsuńPozdrawiam serdecznie:-)
Wspaniale jest odkrywać takie miejsca u nas w Polsce :-).
OdpowiedzUsuńO tak, w naszym kraju jest wiele takich urokliwych miast i miasteczek gdzie warto zajrzeć:-))
UsuńPozdrawiam serdecznie:-))