piątek, 22 czerwca 2018

Ogórki kiszone na sucho:-)



Znacie ten sposób kieszenia ogórków?
Buszując ostatnio w Internecie przez przypadek znalazłam gdzieś ten przepis,
niestety nie pamiętam źródła. Tak mnie zaintrygował ten sposób kiszenia ogórków,
że musiałam go wypróbować. Dodać muszę, że ogólnie nie mam ręki do kiszenia ogórków 
i niesetety nie zawsze mi to wychodzi więc obawiałam się trochę co mi z tego wyjdzie.
I cóż mogę powiedzieć: totalne zaskoczenie na plus!
Tak więc polecam Wam ten sposób jeśli jeszcze go nie znacie.
Jest mniej pracochłonny i wydaje mi się, że ogórki szybciej są gotowe do spożycia:-)
Do ogórków oczywiście poleca się domowy smalec:-)))

Ogórki kiszone na sucho

Składniki:
1kg ogórków
korzeń chrzanu
liść chrzanu
4 lub 5 ząbków czosnku
kilka gałązek kopru
łyżkę ziaren gorczycy
łyżkę nie jodowanej soli

Wykonanie:
Składniki są takie same jak przy standardowym kiszeniu, 
jedynie co się zmienia to zamiast wody należy użyć foliowej torebki
 o pojemności około 2 litrów.
Umyć ogórki, czosnek pokroić w plasterki, gorczycę i koper włożyć do torebki.
Korzeń chrzanu obrać i zestrugać na cienkie plasterki.
Liść chrzanu porwać i razem z korzeniem dodać do ogórków. Na końcu dodać sól.
Następnie potrząsać torebką tak by sól i przyprawy dobrze się wymieszały. 
Zamknąć torebkę lub związać gumką i włożyć do lodówki około sześć godzin.
Po upływie tego czasu wyjąć i pozostawić w temperaturze pokojowej.
Ogórki będą gotowe już po około 12 godzinach. 
Oczywiście wszystko zależy od temperatury otoczenia, ogórki będą szybcie gotowe
im wyższa temperatura otoczenia.

Smacznego:-)))


Do you know the way of making pickles without water?
Browsing the Internet I came across this recipe for pickles without water.
I was a bit shocked because I didn't know you can make pickles this way.
I wandered if it would work so I decided to try it out.
Although I'm not good at preparing pickles I must say that this way is perfect for me:-)
I do recommend it because it seems to be a bit easier and faster to prepare.
Of course they taste the best with homemade bread and lard:-)

Pickles made without water

Ingredients:
1kg cucumbers
horseradish root
horseradish leave
4 or 5 cloves of garlic
a few twigs of dill
1 spoon of mustard seeds
1 spoon of not iodised salt

Procedure:
All the ingredients are the same for traditional pickles,
but instead of using water you use a plastic bag (2 litres) with a zipper.
First clean cucumbers, slice garlic, put mustard seeds and dill in the bag.
Peel horseradish root and slice it. Tear horseradish leave.
Put everything in the bag. Finally, add salt.
Shake the bag so all ingredients mix together.
Close the zip and put the bag in the fridge for at least 6 hours.
After that, take the bag out of the fridge and leave it in the kitchen for 12 hours.
They are ready to eat:-))
It all depends of the room temperature, the warmer the fastest pickles are ready to eat.

Enjoy:-))














A to moje nowe kaktusowe nabytki:-)
Uwielbiam kaktusy bo nawet ja ich nie uśmiercam:-)))

And these are my new cactuses:-)
I love them because even I can't kill them:-)))


Dobrego dnia,Wam życzę i dziękuję za odwiedziny:-))

Have a good day and thank you for stopping by:-))

13 komentarzy:

  1. Ciekawa rzecz! Chętnie wypróbuję przepis! :D
    Dzięki!

    PS. Piękna kolorystyka zdjęć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:-)) Przepis wypróbuj bo jest super prosty i szybko ogórki są gotowe:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  2. Fajne kaktusiki.:) Przyznam, że nie znam tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:-)))
      Dla mnie to też była nowość, ale kilka moich koleżanek znało ten sposób:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  3. Pierwsze słyszę o takim sposobie na ogórki!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wcześniej go nie znałam, ale jak dla mnie jest OK:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  4. O takim kiszeniu ogórków słyszałam. Fajnie że sprawdziłaś i ogórki udały się. Z kaktusików już się wyleczyłam bo miałam złe doświadczenia z nimi szczególnie drobne igły tej opuncji wszędzie były i sprawiały kłopoty. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na moje kaktusy nie narzekam, jeszcze mi się nie zdarzyło aby drobne igły opadały. Co prawda jak się je niechcący dotknie, to nie jest przyjemne, ale ten wygląd robi swoje:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  5. I właśnie dlatego nie lubię blogów kulinarnych... Wszystko zdecydowanie za pięknie wygląda. Ja robię się głodna i z diety nici :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogórki kiszone możesz jeść nawet jak jesteś na diecie:-)) Tak przynajmniej mnie się wydaje:-)))
      Pozdrawiam serdecznie i życzę wytrwałości na diecie:-)))

      Usuń
  6. Witaj Anitko, no właśnie i ja miałam przyjemność poznać ten przepis, choć rzadko spędzam czas w kuchni i ja postanowiłam spróbować i teraz czekam na ogóry prosto z działki, i też spróbuję...
    Uwielbiam je razem z smaluszkiem....mniam....
    Pozdrawiam, Aga z Różanej

    OdpowiedzUsuń
  7. mmm ale u ciebie te ogórki wyglądają apetycznie - ze zwykłego ogórka robisz sztukę! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...