piątek, 3 stycznia 2014

Smaki dzieciństwa

Naszła mnie dzisiaj ochota na zrobienie ciasteczek owsianych, według starego przepisu mojej mamy.
Zawsze można się łudzić, że skoro są to ciastka owsiane to są mniej kaloryczne :-)
Jeśli macie ochotę na takie "mało kaloryczne" ciasteczka to podaję przepis:
Potrzebne będą:
1/2 kostki masła lub margaryny,
1 szklanka cukru (ja daję trochę mniej i zawsze brązowy cukier)
2-3 łyżki kakao
8 łyżek mleka + 2 łyżki wódki (lub 10 łyżek mleka)
1 szklanka pokruszonych herbatników
2 szklanki płatków owsianych (najlepiej górskich) 
Jeśli nie mamy herbatników to 3 szklanki płatków owsianych

Wykonanie:
Masło rozpuścić w garnku na wolnym ogniu, dodać mleko, cukier i kakao. 
Ciągle mieszać aż do całkowitego rozpuszczenia cukru i uzyskania jednolitej masy.
Dodać ciastka i płatki, wszystko razem wymieszać.
Wykładać łyżką (na papier do pieczenia), formując ciastka.
Ja wykorzystałam silikonowe formy do babeczek.
Można udekorować wiórkami kokosowymi lub migdałami.
Jak ostygną gotowe do podania.

SMACZNEGO






Tak wygląda gotowa do wyłożenia masa


A tak gotowe do spałaszowania ciasteczka:




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...