niedziela, 8 marca 2020

Bułeczki orkiszowe na jogurcie:-)


Zapraszam Was dzisiaj na pyszne domowe bułeczki:-)
Przepis podstawowy był na bułeczki pszenne,
ale ja postanowiłam go nieco zmienić 
i dodać mąkę orkiszową by bułeczki były nieco zdrowsze.
Pierwszy raz zrobiłam je z mąki pszennej, drugi raz z mąką orkiszową,
a trzeci raz dodałam jeszcze do mąki orkiszowej siemię lniane
oraz otręby i te bułeczki są jak dla mnie najlepsze.
Tak więc możecie kombinować z tym przepisem,
a na pewno nic nie popsujecie:-)

Bułeczki na jogurcie

Składniki: (na około 10 sztuk)
1,5 szk. mąki pszennej
1,5 szk. mąki orkiszowej
100 ml ciepłego mleka
1 łyżka cukru
15 g drożdży
3 łyżki oleju
1 łyżeczka soli
1 jajko
Opcjonalnie:
1 szk. mieszanki siemienia lnianego i otrębów

Wykonanie:
Z mleka, drożdży i cukru zrób zaczyn.
Pozostałe składniki umieść w misie miksera.
Dodaj rozczyn i zarób ciasto. Możesz to zrobić ręcznie.
Odstawić do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto dzielimy na 10 części i formujemy bułeczki.
Odstawiamy na 30 minut do ponownego wyrośnięcia.
Pieczemy 20 minut w 200 stopniach.
Smacznego:-))


Today, I'd like to share with you a great recipe for homemade bread rolls.
The basic recipe was for wheat flour but I changed it by adding some spelt flour.
First time I made wheat rolls, next time I made rolls with spelt flour
and the third time was even better because I added extra linseed and bran
and that was it. So you can try different ingredients
and I think that it will work well:-)

Bread rolls with yoghurt

Ingredients: (for 10 rolls)
1,5 glass of wheat flour
1,5 glass of spelt flour
100 ml of warm milk
1 table spoon of sugar
15 g of yeast
3 tablespoons of olive oil
1 teaspoon of salt
1 egg
Option:
1 glass of mixed linseed and bran

Procedure:
Make sourdough with milk, yeast and sugar.
Put all ingredients into the mixer bowl.
Add sourdough and using a dough hook,
mix on low speed until combined.
Increase the mixer speed to medium
and keep mixing for 15 minutes.
Let rise in a warm place for an hour.
Turn out onto a lightly floured board. Shape the dough into 10 balls.
Place them on the baking pan and cover lightly with a clean dish towel.
Let rise in a warm place for 30 minutes.
Bake 20 minutes or until golden brown in 200 degrees Celsius.
Enjoy:-)








A poniżej te same bułeczki z dodatkiem siemienia i otrębów:-)
Jak dla mnie to najlepsza ich wersja:-)


And here are the same rolls with extra linseed and bran.
This option is the best:-)


Bułeczki są idealne na śniadanko nie tylko to niedzielne:-)

They are perfect for breakfast, not only the Sunday one:-)

8 komentarzy:

  1. They look so delicious. Thanks for sharing the recipe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widok niesamowity aż mi ślinka … :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam na śniadanko:-)))
      Razem jedzone smakuje lepiej:-)))

      Usuń
  3. Bułeczki wyglądają smakowicie. Muszę się zebrać by je zrobić dla rodzinki. Ja niestety bezglutenowa. Masz może doświadczenie z mąkami bezglutenowymi? Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety mąki bezglutenowe to dla mnie czarna magia. WIem, że bardzo ciężko się z nich przygotowuje ciasta bo brak glutenu powoduje iż się ciasto "nie trzyma kupy". Kiedyś próbowałam robić ciasteczka kruche z tej mąki i niestety efekt był mizerny, a kuchnia wyglądała jak pobojowisko. Jednak słyszałam, że jak już się nabierze wprawy to wszystko można z tej mąki zrobić. Tak więc nie pozostaje ci nic innego jak ćwiczyć:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  4. Wyglądają tak dobrze, że po napisaniu tego komentarza będę musiała udać się do kuchni i przygotować sobie coś na ząb :D mniam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę smacznego:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      P.S.
      O taki efekt mi chodziło:-)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...