środa, 28 listopada 2018

Pierwsze świąteczne ciasteczka:-)


Czas najwyższy pomyśleć o świątecznych wypiekach.
Napewno pojawią się u mnie pierniczki i ciasteczka maślane.
W zeszły weekend zrobiłam sobie małą rozgrzewkę przed świątecznym szaleństwem 
i upiekłam ciasteczka maślane. W sumie tak nam i naszym gościom smakowały, 
że wyszły z tego aż dwie tury:-)

Ciasteczka maślane

Składniki:
500g mąki
250g masła
1 jajko
1 żółtko
1 proszek do pieczenia
1 cukier waniliowy
1 szkl. cukru
2 łyżki gęstej śmietany lub jogurtu

Wykonanie:
Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść. Uformowaną kulę zawinąć w folię 
i schłodzić przez około 2,5h w lodówce. Rozwałkować ciasto i wycinać dowolne wzory:-)
Piec około 5-10 minut w 180 stopniach.
Smacznego:-))


It's high time we thought about Christmas baking:-)
I'm going to bake gingerbread and butter cookies this year.
Last weekend I baked some butter cookies just to practise a bit
before Christmas fever. They were so good that I had to bake them twice:-)

Butter cookies

Ingredients:
500g flour
250g butter
1 egg
1 yolk
1 baking soda (16g)
1 vanilla sugar
1 glass of sugar
2 spoons of thick cream or greek yoghurt

Procedure:
Mix all ingredients and knead dough. Wrap it in foil and cool it for 2,5 h in the fridge. 
Roll the dough thoroughly but not too thin and cut out different cookies.
Bake for 5-10 minutes, 180 degrees Celsius.
Enjoy:-))












Dobrej środy Wam życzę i dziękuję za odwiedziny:-)

Have a good Wednesday and thank you for stopping by:-)

4 komentarze:

  1. Pysznosci ;) Ja startuje z pierniczkami 6 grudnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale mi narobiłaś apetytu... Myślałam, że choinki na kubku nic nie przebije, a tu jeszcze gąską. Nie wiadomo czy jeść czy podziwiać. Pozdrawiam cieplutko.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...