piątek, 1 maja 2015

Ogród nie do końca idealny...

Jak majówka to ogród, choć nie zawsze pogoda sprzyja:-(
Mój ogród powoli budzi się do życia:-)
Bardzo się z tego powodu cieszę ponieważ uwielbiam pracę w ogrodzie 
choć jeszcze do niedawna nienawidziłam tej brudnej roboty. 
Jednak z wiekiem wszystko się zmienia.
Mój ogród nie jest może idealny, nie został zaprojektowany przez architektów krajobrazu 
i znajdziecie w nim mnóstwo chwastów (nie nadążam z ich pieleniem), 
ale to w nim właśnie lubię najbardziej, 
jest taki jak natura chciała a nie robiony pod linijkę gdzie roślinki nie mogą urosnąć 
za duże bo popsują całą koncepcję.
Teraz już wiem, że zakładając ogród popełniliśmy bardzo dużo błędów sadząc na przykład 
drzewka i krzaczki zbyt blisko siebie tak, że obecnie mamy w pewnych miejscach 
gąszcz nie do przebicia, ale tak jest pięknie:-)
Wychuchane ogrody jak dla mnie wyglądają sztucznie, 
a już w ogóle nie rozumiem jak ktoś zakłada ogród i trawę przycina co do milimetra, 
każda roślinka jest w 100% przemyślana, ale jest to robione tylko na pokaz!
Mam takiego sąsiada, który chucha i dmucha na trawnik, ale chodzić po nim nie pozwala, 
dzieci muszą bawić się na betonie, a pies po tym jak pierwszy raz wykopał dziurę - 
zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach!
Ale hitem jest gdy zaprasza gości i robi przyjęcie pod chmurką,
stoły wystawia na beton przed domem tak, że każdy przechodzień 
może biesiadującym w talerze zaglądać, ale na trawę nikomu wejść nie pozwoli! 
Cóż za konsekwencja, 
tylko zastanawiam się po co mu ten ogród jest potrzebny?
Cóż u mnie na trawniku jest dużo mlecza, ale wylegiwać się na nim może każdy kto ma na to ochotę
i nawet mi nie przeszkadza jak Borys poryje sobie dziurę, albo pojawi się kret.
W końcu nie dajmy się zwariować. Ogród ma być dla nas a nie na pokaz!
Strasznie się rozpisałam, a teraz zapraszam do mojego wiosennego nieidealnego ogródka!
                                                                                                                                                                    

May is here so it's time for gardening, although the weather is not always hospitable:-(
My garden has just started to bloom:-)
I'm very happy because I love gardening tough some time ago I really hated this dirty job!
Well, some things come with age:-)
My garden is far from perfect, it was not designed by a professional landscaper
and you will find here a lot of weeds (I'm always full behind with weeding)
but I do love when the garden is more natural than artificial
where plants can't grow too much because they destroy the whole conception.
Now I know that we have made a lot of mistakes for example we planted most trees and bushes 
too closely and now in some places we have got a real thicket but it's beautiful:-)
All those impeccable gardens are kind of unnatural to me.
And I don't understand when someone has got a superb garden with the perfectly cut grass,
where each plant is well-thought-out but it is only just for show!
I've got a neighbour whose lawn is meticulous but he doesn't allow anybody to walk on it,
his children have to play on the concrete, a dog disappeared in mysterious circumstances 
after digging the first hole in the garden!
But the best thing is when he invites guests to have a garden party 
and he puts the tables in front of his house on the concrete and all the passers by can have a look 
what the guest are eating, and he won't let anyone to step on his lawn!
What a consequence,
but I wonder what does he have his garden for?
Well, there are a lot of weeds on my lawn, but you can lie down on it 
and I don't mind if my dog digs a hole or a mole appears.
Let's keep our heads cool. The garden should be for us to enjoy it!
I wrote too much today, now I just want to invite you to my not ideal garden:-)
Enjoy:-)




















Miłej majówki:-)

Have a nice weekend:-)

7 komentarzy:

  1. Mam koncepcję ogrodową bliską Twojej :)) Również nie kręcą mnie ogrody pod linijkę, zakładane przez firmy. Kocham ogrody tworzone przez właściciela, które zakładane i pielęgnowane są z sercem. Wcale nie idealne:) Ja staram się, żeby nie było chwastów na rabatach kwiatowych, bo tak lubię. Jedynym wyjątkiem jest mniszek, który sobie rośnie w celach spożywczych ;))) A na trawniku mam mnóstwo stokrotek i znów mniszka, bo uwielbiam :)))
    Śliczne fotki, moja tawuła jeszcze nie kwitnie, ale już lada dzień :)
    Pozdrawiam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tawuła to rozumiem, że to ten biały krzaczek? Ze mnie jest ogrodnik od siedmiu boleści:-( Roślinki kupowałam na zasadzie do 20 zł za sztukę by nie było żal gdyby się nie przyjęła,
      ale niestety nazw większości nie pamiętam:-(
      Trawnik ze stokrotkami wygląda bosko...u mnie niestety stokrotek nie ma, za to mniszek
      w sporych ilościach:-(
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  2. ogród nie może być idealny.. mi się zawsze marzył taki ogród jak z dziecięcej książki (mojej ulubionej) Tajemniczy ogród.. pieknie jest!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się również marzy Tajemniczy Ogród:-)
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  3. Ogród to taki gdzie trawa rośnie, mlecz i koniczynka. Gdzie kosi się trawę, jak już podrośnie. Na tej trawie i gra się w piłkę i turla po niej. To jest po prostu dywan tyle, że naturalny:)
    Magnolia jest zachwycająca, zawsze mi się marzyła:) Szkoda, ze nie mam na nią warunków. Na drugim zdjęciu obok bratka, to mięta pieprzowa? I jeszcze te drobniutkie kwiatki obok magnolii? Bardzo ładne:)
    Pozdrawiam i udanego tygodnia życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też tak właśnie postrzegam ogród.
      Na drugim zdjęciu obok bratka to komarzyca - nie wiem czy to to samo co mięta pieprzowa?
      Aż tak dobrze na roślinkach się nie znam. Ale jestem dumna ponieważ jest to okaz, który udało mi się przezimować. Uważam to za taki mój mały sukces ponieważ wcześniej wszystkie okazy w czasie zimowania padały! A te drobniutkie kwiatki obok magnolii - zabij mnie, nie mam pojęcia jak się nazywają. Były tanie i ładne więc kupiłam nie bardzo przywiązując wagę do nazwy:-(
      Fajne są bo bardzo szybko się rozrastają, jest to na pewno jakaś roślinka przeznaczona na skalniaki.
      Pozdrawiam, o tydzień będzie raczej ciężki bo matury:-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...