niedziela, 19 lipca 2020

Waniliowe lody z ciasteczkami:-))


Ostatnie dni są u nas dość gorące,
a na takie upały najlepsze są domowe lody:-)
Od czasu jak kupiłam Sorbetierę od Kitchen Aid
cały czas eksperymentuję z różnymi smakami.
Tym razem zrobiłam lody waniliowe z kawałkami ciasteczek:-)
Przepis pochodzi z książki Lody Domowa Manufaktura David Lebovitz.

Lody waniliowe z ciasteczkami:-)

Składniki:
500ml kremówki
cukier lub inne słodzidło według uznania
250ml mleka
laska wanilii
pokruszone ciastka

Wykonanie:
Kremówkę osłodzić i podgrzać razem z wybranymi ziarnami wanilii.
Dodać mleko. Odstawić do ostygnięcia. Schłodzić w lodówce kilka godzin.
Płyn przelać do Sorbetiery, miksować przez 30 minut. 
W ostatnim momencie wsypać pokruszone ciasteczka.
Zamrozić. 

Kto się skusi na takie domowe lody?


It's quite hot here so the best you can do to cool a bit
is to make some ice cream:-)
I've been trying all different tastes ever since I bought Kitchen Aid Ice Maker.
Today, I'm serving vanilla ice cream with biscuits:-)
The recipe comes from The Perfect Scoop by David Lebovitz.

Vanilla ice cream with biscuits:-)

Ingredients:
500ml heavy cream
some sugar or other sweetener (as you wish)
250ml milk
vanilla pod
some crumbled biscuits

Procedure:
Heat heavy cream with sugar and vanilla beans.
Add milk. Let it cool. Leave it in the fridge for a few hours.
Pour it into Ice Maker and stir for 30 minutes.
Add some crumbled biscuits at the end of stirring.
Freeze.

Who wants some?










Słodkiej niedzieli Wam życzę:-))

Have a sweet Sunday:-))

6 komentarzy:

  1. Takie domowy lody to naprawdę niebo w buzi :))) Od dłuższego już czasu planuję kupić dostawkę do lodów, do robota, ale na razie jeszcze udaje mi się powstrzymać. Chociaż nie wiem co będzie, gdy pojawią się upały ;)))
    Cudnie prezentują się twoje lody Anitko, na pewno są pyszne :)
    Pozdrawiam ciepło, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, nic nie smakuje tak jak domowe lody:-) Zresztą by je zrobić nie potrzebujesz specjalnej maszynki bo jest wiele przepisów na lody nie wymagające żadnych specjalnych sprzętów. Ja jednak mimo wszystko je polecam bo wtedy wiesz co jesz:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  2. no i nabrałam ochoty na loda :) ja robie czasem takie lody z truskawek mrożonych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam na kawkę:-)) Lody już wyciągam:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  3. Zastanawiałam się nad maszynką do lodów,ale nas jest dwóch w porywach czterech:)tyle ile jemy lodów to się kupi gotowe,tym bardziej,że lody są naprawdę dobrej jakości:)))chociaż nie przeczę,zjadła bym takie domowe:)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nas też dużo nie ma, ale ja wolę wiedzieć co się znajduje w lodach, które jem. Nie chcę się truć jakimiś ulepszaczami smaków itp itd. Ciężko jest dostać naprawdę dobre lody pozbawione chemicznych dodatków. A taka maszynka zwróci się po jednym sezonie. Można ją kupić na pół z sąsiadką (ja tak zrobiłam) i się wymieniamy:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...