czwartek, 5 grudnia 2019

Christmas calories don't count:-)


Kolejna piernikowa partia wyszła spod mojej ręki,
ale nie jest to ostatnia porcja pierniczków w tym roku.
Czas przedświąteczny uwielbiam właśnie za pierniczki.
Kocham je piec i dekorować, a jeszcze bardziej robić z nich prezenty dla bliskich.
Takie domowe, własnoręcznie udekorowane pierniczki stanowią najlepszy prezent.
Mam też małe zboczenie jeśli chodzi o kupowanie foremek do pierniczków.
Mam ich już cały kosz, a co roku dokupuję jakieś dodatkowe foremki.
Też tak macie, czy to tylko ja cierpię na zakupoholizm w tym temacie?

P.S. Przepis na pierniczki podawałam TUTAJ.

Często zadajecie mi też pytania o to jaki lukier użyłam.
W tym roku zdecydowałam się na Wegański Lukier Królewski,
który wyszukałam na blogu Kasi greenmorning.pl
Postanowiłam go zrobić nie dlatego, że jestem weganką,
ale uważam, że to jeden z najlepszych lukrów z jakimi pracowałam.
Bardzo szybko schnie i łatwo robi się nim dekoracje,
które w końcu zaczęły mi jako tako wychodzić 
(do perfekcji jeszcze mi daleko, ale jest coraz lepiej).
Muszę jeszcze popracować nad techniką by dekoracje były bardziej dokładne,
ale jak dla mnie ten lukier to świetna alternatywa.
Dodatkowo możecie go przechowywać w lodówce do tygodnia!
A ten dziwnie brzmiący składnik aqua faba to nic innego tylko sok z cieciorki:-)


Another gingerbread cookies have been made this year
but I think it's not the end.
I love time before Christmas for baking gingerbread cookies.
I just love it and I never have enough.
I also love decorating them although I know that I still have to learn a lot 
in order for my gingerbread cookies to be perfect.
I think they are great for little presents you can make for your friends.
I'm also crazy about buying gingerbread cutters 
and even tough I have a big basket full of them I still look for new ones:-)
Do you have the same?

P.S. The recipe for my gingerbread cookies is HERE.

You often ask me about icing.
This year I went for the vegan icing based on aqua faba
and I'm really satisfied. I think it's one of the best icing ever.
The recipe is HERE if you want to try it out.






Przyjemnego pierniczenia Wam życzę:-))

Have a nice baking time:-))

15 komentarzy:

  1. Znowu kusisz wspaniałymi piernikami... Sweterek i kościółek najbardziej mnie urzekły, nie widziałam takich foremek. Jejku jak u Ciebie musi pachnieć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam fioła na punkcie foremek do ciastek i kolekcjonuję je od lat. Stąd taka ich ilość i różnorodność:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  2. Your cookies are lovely and you are a great decorator.
    Unfortunately, I am allergic to ginger. So I make sugar cookies and decorate them.
    Actually I will be visiting my Grandkids for Christmas and they asked me to make some sugar cookies with them.
    Thanks for sharing.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oops, too bad you are allergic to ginger. I love gingerbread cookies and although I shouldn't eat them I really do:-)))
      Greetings and have fun with your grandchildren:-)))

      Usuń
  3. U Cidbie już się zaczęło pierniczkiwanie, są piękne. Ja jestem w trakcie świątecznych porządkòw.
    Pozdrawiamserdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pewnie nici z porządków, ale pierniczki to mus:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  4. U mnie też już "pierniczenie" się odbyło. I fakt- zawsze miałam problem z lukrem, robiłam sama tradycyjnie, przepyszny, ale nie dało się wykonać precyzyjnych dekoaracji. To ciekawe co zastosowałaś i wygląda fantastycznie. A w dodatku naturalne. W przyszłym roku zgapię :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj przepis na ten lukier bo jest świetny:-))) Moje dekoracje też jeszcze nie są precyzyjne, ale z każdym rokiem coraz lepsze:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  5. Zawsze robiłam pierniczki z moją córcią, odkąd wyjechała z domu, nie ma już tej magii wspólnego pieczenia i nie robię tego. No chyba, że w tym roku uda się jej przyjechać troszkę wcześniej, to upieczemy :)
    Twoje są śliczne :)
    Ściskam Anitko serdecznie <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z dziećmi wszystko lepiej się robi, ale da się i bez nich jakoś funkcjonować:-))
      Życzę Ci by córcia przyjechała wcześniej i by jednak Wam się udało popierniczyć:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  6. Ja jestem po dwóch porcjach pierników :) pierwsza zniknęła w tri miga :) druga porcja prawie rozdana, a trzecia będzie już na Święta i ani rusz :) Twoje cisteczka są bajeczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to jest z pierniczkami, że wszystkie znikają w zastraszającym tempie:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  7. Pięknie ozdobione!!!
    Mi jakoś nigdy ten lukier nie wychodzi taki biały,ładny więc zrezygnowałam już z dekorowania pierników ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jakże to możliwe? Cukier puder jest biały więc lukier musi być biały:-)) Nie poddawaj się, próbuj a na pewno się uda:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...