wtorek, 27 czerwca 2017

Nasze podróże: Władysławowo i Hel:-)



W długi czerwcowy weekend postanowiliśmy wybrać się nad morze.
Pogoda nie była najgorsza, wiadomo jak to nad naszym morzem trochę deszczu
trochę słońca. Jednak było coś co sprawiło, że następnym razem zastanowię się dwa razy 
nim w jakiś długi weekend wybiorę się samochodem w Polskę.
Dobiły nas korki...Hel i jego okolice są przepiękne, ale całą radość zabija ciągłe stanie w korkach.
Ja rozumiem, że tam jest wąsko i jest tylko jedna droga,
ale notoryczne stanie w korku wykończy nawet tych najbardziej cierpliwych.
Zastanawiam się jak tam funkcjonują mieszkańcy?
20 km pokonuje się w godzinę!!! 
O.K. dość już narzekania, teraz czas na przyjemności:-)


We decided to go to the seaside at the long June weekend.
The weather was not so bad, you know a little bit of rain and sun:-)
However, there was something that will make me think twice 
before I go travelling by car in Poland during any long weekend.
It was traffic jam...Hel and the area nearby is really beautiful, 
but there is just one road and you have to be prepared for constant tailback!
Even if you are very patient making 20km in an hour can kill you!
O.K. so enough complaining, now let's have a look what we saw there:-)






W pierwszy dzień odwiedziliśmy Puck:-)
Bardzo urokliwe miasteczko i piękne molo:-)


The first day we went to Puck:-)
A beautiful, little and queit town and a lovely pier:-)


Następnego dnia pojechaliśmy na Hel.
Bardzo mi się tam podoba, drogi rowerowe, trochę lasu,
z jednej strony morze z drugiej piękna zatoka:-)
No i Jurata oraz Chałupy...jak tam jestem od razu przypominam sobie
piosenki Ireny Santor i Zbigniewa Wodeckiego.
Tylko niestety nigdy nie widziałam pustych plaż Juraty:-(


The next day we went to visit Hel.
I like this peninsula very much, there are some forests and a lot of bike paths,
and you have the sea on one side and the bay on the other side:-)
I do recommend visiting this place if you come to Poland one day:-)




Hel, Muzeum Rybołóstwa


Hel, Fishery Museum






Wszechobecni kitesurfingowcy:-)
Piękny widok, ale nie wiem czy chciałabym spróbować?


Hel is a paradise for kitesurfers:-)
They are everywhere, the view is amazing, but I'm not sure if I wanted to try it.












Borysek oczywiście musi leżeć na moich nogach, bo przcież nie ma miejsca:-)))


Boris must lie on my legs because there's no other place to lie:-)))


Aloza - nasza przystań:-)
Wyjazd nad morze był dość spontaniczny.
Od jakiegoś czasu podglądam na Instagramie pensjonat Aloza we Władysławowie.
Bardzo podoba mi się klimat tego miejsca.
Postanowiłam napisać czy dysponują wolnymi pokojami i udało nam się zarezerwować pobyt:-)
Właściciele są  niezwykle przyjaźni, gości witają domowym chlebem, smalcem i ogórkami.
Pychota:-)) W sezonie są organizowane ogniska!
Większość mebli właściciele zrobili własnoręcznie:-)
Mnie najbardziej spodobały się podłogi z litego drewna i drzwi.
Zobaczcie sami:-)
A co dla nas najważniejsze, można zabrać swojego czworonożnego pupila:-)


Aloza - our marina:-)
Our trip was very spontaneous. I follow Aloza guesthouse on Instagram
and I like it very much. I decided to write to the owners to book a room 
and to my surprise, they had one room left:-) The owners are very friendly, 
they welcome you with homemade bread, lard and pickles:-)  Delicious:-)) 
They also made bonfires for the guests!
All the furniture in the guesthouse are handmade by the owners.
I like the wooden floors and doors the most.
Just have a look:-)
However, for us the most important thing is that you can take your pet:-)








Jastrzębia Góra
i najbardziej na północ wysunięty zakątek Polski:-)


Here are photos from Jastrzębia Góra and the North Star,
the northernmost point of Poland:-)










Dolina Chłapowska, cudowne zejście na plażę, które prowadzi doliną:-)
Polecam:-))


Chłapowska Valley, a fantastic valley that leads straight to the beach:-)








Jest nawet tunel pod drogą, 
tak by nie trzeba było z doliny wychodzić i przebiegać przez drogę:-)

There is also a tunnel under the road 
so you don't have to leave the valley to cross the road:-)


Władysławowo - Hallerówka

Władysławowo - the holiday villa of Gen. Józef Haller


Wakacje się zaczeły więc pozwolicie, że zapytam o Wasze wakacyjne plany?
Gdzie się wybieracie? Dajcie znać:-)

Holidays have just started so tell me what are your holidays plans?
Where are you going? Tell us about your plans:-)

13 komentarzy:

  1. 20km w godzinę to i tak dobrze ;-) Właśnie dlatego my jechaliśmy pociągiem. Ale rany.. kiedy to było! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ma się na siedzeniu znudzonego futrzaka, to wierz mi dobrze nie jest:-( Były momenty, że ja z nim szłam przy drodze i poruszałam się szybciej niż samochód. Pociąg to dobre rozwiązanie, ale odpada gdy podróżujesz z psem:-(
      Pozdrawiam:-))))

      Usuń
  2. Pięknie
    Ja uwielbiam podróże i gdy pada pomysł to w 20 min jestem gotowa
    A z psiaka to prawdziwy profesjonalny model :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam podobnie, dwa razy nie trzeba mi proponować wyjazdów:-)))
      Wierz mi ciężko jest go zmusić by ładnie się ustawił i cierpliwie poczekał aż pstryknę fotkę, nie ma parcia na szkło:-)
      Pozdrawiam:-))0

      Usuń
  3. Przepięknie :)
    Z Helu pamiętam prawie puste plaże i widzę, że dalej tak jest.
    Pensjonat jest uroczy, nic tylko wypoczywać.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poza głównymi miasteczkami plaże są puste:-))) Strasznie nie lubię tłoku na plaży dlatego z Władysławowa uciekaliśmy na Hel:-)
      Pozdrawiam:-)))

      Usuń
  4. Cudne obrazki wakacyjne, a Borysek widać też szczęśliwy.Chyba warto było stać w korkach, żeby znaleźć się w takich pięknych zakątkach Polski, mamy tyle bajecznych miejsc, gdybym miała teraz wyjechać na wakacje, to wybrałabym się z moim mężem i dziadkiem do Jastarni, tam, gdzie dziadek pracował przez jakiś czas, chciałabym, aby opowiedział mi kolejny raz swoją historię z Młynarskim i wskazywał miejsca, gdzie bywał i co się zmieniło, byłoby cudownie :-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Acha no i wzięłabym też ze sobą Milusię :-D A w te wakacje posiedzę w ogródku i pochodzę nad Wisłą, bo mam sporo wydatków, związanych z urządzaniem domu, chcę w tym roku skończyć meblowanie itp. ;-)

      Usuń
    2. Masz rację, że nie braknie nam pięknych miejsc na wakacje:-)) Mnie korki bardzo zniechęcają więc następnym razem wybiorę się tam raczej po sezonie.
      W zasadzie to nie ważne gdzie urlop spędzamy, ale z kim:-))) Ja nie mam nic przeciwko spędzenia większości wakacji w domku, a co do meblowania wiedz, że to jest never ending story i nigdy nie skończysz się urządzać...ciągle będziesz coś zmieniać:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-))))

      Usuń
  5. Wspaniała wyprawę zorganizowaliście. Ja właśnie wróciłam z Gdańska bo miałam pierwszą część urlopu. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdańsk też piękne miejsce na wakacje:-)))
      Pozdrawiam i życzę udanego dalszego ciągu wakacji:-)))

      Usuń
  6. Dawno mnie nie było a tu taka przyjemna fotorelacja z wypoczynku :))
    Prawdziwe nadmorskie lokum mieliście . Też lubię bywać w miejscach z historią danego terenu.Choć uwielbiam góry jeździmy nad morze :-))......ale górskie chatki i muzyka zawsze mnie przywołują mnie do wspomnień z dzieciństwa - wakacje zawsze były udane .

    Pozdrawiam cieplutko Krysia
    .....My ruszamy 07.07 do Dziwnowa , ale wszystkie miejscowości na lewo i prawo pozwiedzamy .Leżeć na plaży to ja nie lubię , a że mam ekipę męską więc wszelkie zwiedzanie morskich skansenów i militarnych miejsc jest sprawą pierwszorzędną.Zawsze mamy plan przygotowany co, gdzie do zobaczenia , ale najważniejsze to rozmowa z lokalnymi właścicielami i ludźmi oni znają te perełki do zwiedzania :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, ja mam tak samo...plażingu czy smażingu nie uprawiam i raczej interesują mnie puste plaże na których można pochodzić brzegiem morza i psa wolno puścić. Mój mąż również interesuje się historią więc też zwiedzamy wszelkie militarne miejsca. Nie wiem czy Twoi chłopcy byli już na Helu, jeśli nie to zapewne by ich zainteresował bo jest tam wiele bunkrów i innych miejsc do zwiedzania:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...