czwartek, 15 października 2020

Moje podróże: Toruń



Dziś zapraszam Was do Torunia, jednego z piękniejszych miast w naszym kraju.
Toruń kochamy nie tylko za słynne pierniki,
ale i za jego niewątpliwy urok i chyba nie trzeba Wam go zbytnio reklamować
bo każdy kto był w tym mieście lubi do niego wracać.
W tym roku wybrałam się do Torunia ponieważ
bardzo chciałam odwiedzić moją koleżankę, która się tutaj przeprowadziła
ale chciałam też zajrzeć do sklepiku Igi Sarzyńskiej.
Nie wiem czy znacie Igę i jej niesamowity talent cukierniczy?
Iga napisała książkę Cztery Pory Roku gdzie dzieli się swoimi poradami 
na temat dekoracji ciastek, ciasteczek i tortów.
 Jej książkę oczywiście posiadam w swoich zbiorach 
i korzystam z niej za każdym razem jak coś piekę, 
ale moim marzeniem było zobaczyć na żywo jej cudowne wypieki. 
I szczęście się do mnie uśmiechnęło ponieważ spotkałam Igę w sklepiku 
i mogłam z nią porozmawiać oraz zrobić sobie z nią fotkę.
Niesamowite przeżycie:-) Iga zdradziła mi też kilka swoich sekretów
i mam nadzieję, że i moje dekoracje ciasteczek będą coraz ładniejsze
choć jej kunsztu nie dosięgnę nigdy.


Today, I'm taking you on a trip to the city of Toruń.
It's one of the most beautiful and charming Polish cities
and when you once come here you want to come back.
I went there this summer because I wanted to visit 
one of my friend who had moved there
and because I wanted to visit Iga Sarzyńska's little shop.
Iga Sarzyńska is a well-known confectioner and I admire her talent.
She wrote a book about cookie decorations called Four Seasons.
I love it and I always use it when I want to bake cookies.
There are a lot of useful tips and step by step instructions 
how to decorate your cookies. I was more than lucky 
because I happened to meet Iga in her shop 
and I had an opportunity to talk to her and even take a picture with her.
She made my day:-)) She gave me a lot of tips how to bake and decorate cookies
and I hope that now my decorations will be better and better 
although I will never be able to measure up to her.


Sklepik Igi Sarzyńskiej:-))


Iga's shop:-))




A oto ja i Iga Sarzyńska:-))

And here you can see Iga Sarzyńska and me:-))














Uniwersytet w Toruniu:-)

University in Toruń:-)


Słynne toruńskie pierniki:-)

Famous gingerbread cookies made in Toruń:-)


Jedna z bram wjazdowych do miasta:-)

One of the entrance gates leading to the city:-)


Krzywa wieża:-)

Leaning Tower of Toruń (on the left)






Dom Mikołaja Kopernika:-)


Nicolaus Copernicus' House




Jeśli będziecie w okolicy to koniecznie odwiedźcie to urokliwe miasto:-)

If you happen to be nearby you must visit this charming town:-)

8 komentarzy:

  1. Wspaniała wycieczka.:) Dziękuję, że mogłam chociaż wirtualnie zwiedzić to miasto, a jeszcze milej było zobaczyć Twoją fotkę Anitko.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciesze się, że moja wirtualna wycieczka Ci się podobała. Ja raczej nie lubię wrzucać tutaj swoich zdjęć, ale od czasu do czasu trzeba się przemóc:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  2. Toruń to piękne miasto:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię Toruń .Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  4. No to bliziutko mnie byłas :) Toruń jest piekny :) świetna fotka i swietna pamiatka z Igą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że nie wiedziałam:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...