poniedziałek, 10 czerwca 2019

Placek drożdżowy z truskawkami:-)


Jakie ciasto kojarzy Wam się z wakacjami na wsi?
Mnie tylko i wyłącznie ciasto drożdżowe, które po prostu uwielbiam.
Jest to chyba najbardziej domowy wypiek.
Nic nie może się równać z zapachem świeżo upieczonego ciasta.
Ja najbardziej lubię jeszcze taki cieplutki prosto z piekarnika.
Do tego szklanka mleka i czy można chcieć czegoś więcej?
Dla mnie jest to najlepsze wakacyjne Hygge pod słońcem.
A Wy lubicie placek drożdżowy? Pieczecie go często?
Jeśli tak to wypróbujcie TEN przepis. Jest super. 
Ja robię go z połowy składników ponieważ
wolę piec częściej ale zawsze mieć świeży placek:-)
Można oczywiście kombinować z różnymi owocami,
ja najbardziej lubię ten z truskawkami i śliwkami.
A Wy z czym najbardziej lubicie placek drożdżowy?


What cake comes to your mind 
when you think about summer holidays in the countryside?
I can only think of the homemade yeast cake:-)
I just love it, it's my favourite cake.
It's delicious and the smell that is in the air when you bake this cake is simply fantastic.
I usually eat it when it's still warm and I always serve it with a glass of milk.
And that's my definition of summer hygge.
Do you like yeast cake?
Do you often bake it? If yes, try THIS recipe. It's great.
I always use half ingredients because I like it fresh so I bake it more often.
You can add different fruit,
but my favourite one is with strawberries and maybe with plums:-)
And what about you? What is your favourite yeast cake?












Borysek też lubi ciacho drożdżowe i już przytupuje łapkami:-)

Boris also likes yeast cake and he can't wait for his helping:-)


Dobrego tygodnia Wam życzę:-)

Have a good week:-)

5 komentarzy:

  1. Jeszcze nie przeczytałam a już wiedziałam że piszesz o moim ulubionym drożdżowym cieście :-). Ja jeszcze lubię ze śliwkami i kruszonką. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest zdecydowanie jedno z najlepszych ciast:-)))
      Uwielbiam, ze śliwkami również:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  2. Uwielbiam ciasto drożdżowe, aczkolwiek rzadko je piekę. Ciadto z truskawkami mniam, mniam..
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najczęściej piekę je w wakacje lub wczesną jesienią gdy są śliwki:-)))
      Dobrego dnia Ci życzę:-)))

      Usuń
  3. Mmmm....
    Właśnie chodzi za mną ciasto drożdżowe z truskawkami!!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...