czwartek, 20 czerwca 2019

Ogrodowe opowieści:-)


Witajcie Kochani:-) Zapraszam Was dzisiaj do mojego ogródka:-)
Dużo się tu dzieje i jak na lato przystało pojawiło się w nim troszkę kwiatków
więc zrobiło się kolorowo.
Mój ogród nie jest idealny i nigdy nie będzie ponieważ, jeśli mam być szczera, 
nie jestem fanką ogrodowych prac, ponadto jestem alergikiem 
więc za długo na ogrodzie przebywać nie mogę:-(
Jednak pomimo tego i tak lubię znosić coraz to nowe roślinki.
W tym roku na moim tarasie królują hortensje i pelargonie,
ale po raz pierwszy pojawił się też oleander,
którego dostałam od mojej cioci.
Mam nadzieję, że go nie ukatrupię więc chucham i dmucham na niego,
gadam do niego i go podlewam i mam nadzieję, że przeżyje:-)
Tak więc trzymajcie kciuki:-)


I wanted to invite you to our garden today:-)
There are some new plants and it's really colorful at my back porch.
My garden isn't perfect and it will never be.
Maybe it's because I'm not very much into gardening
and what's more I'm allergic so I can't spend a whole day outside:-(
But still, I like buying new flowers every season.
This year, I went for geranium and hydrangea
but there is also an oleander which I got from my aunt
and I do hope it will survive in my garden:-)
I don't have a green thumb so I really hope it won't die.
Let's keep fingers crossed:-)
















Jakiś czas temu dostałam od znajomej małą sadzonkę Pilea.
Rozrosła się bardzo i cały czas się rozmnaża 
więc siedzę i przedkładam je do mniejszych doniczek 
i robi mi się z nich już niezła plantacja:-)


Some time ago I got a very small plant called Pilea.
It grew really fast and it produces a lot of seedlings 
so I'm just putting them into smaller pots 
and soon I'm going to have my own Pilea plantation:-)




Pięknego dnia Wam życzę:-)

Have a beautiful day:-)

14 komentarzy:

  1. Pięknie ukwiecone u Ciebie Anitko. Za bardzo się nie znam, ale oleander pewnie będzie musiał przezimować w domu. Ślę moc serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:-)
      Oleander na zimę wraca do mojej cioci do szklarni. Ja niestety nie mam odpowiedniego miejsca by mógł u mnie przezimować:-(
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  2. Przepiękne hortensje, ogród zachwyca.
    Oleander to południowiec i nie lubi naszych zim, więc życzę powodzenia w uprawie.
    Pozdrawiam.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:-))
      Tak wiem, oleander na zimę wróci do szklarni:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  3. Piękne rośliny i na pewno długo będą zdobić Twój ogród jeżeli poświęcisz im trochę czasu. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że zdam ten egzamin:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  4. Piękne hortensje,ja je bardzo kocham,one mnie wcale...zawsze umierają:( za to mój oleander ma już ponad 10 lat:)córka przywiozła mi zaszczepkę z Grecji,pięknie się ukorzeniła i cieszy oko co rok:)Wiem,że masz psa więc uważaj bo oleander jest rośliną trującą dla zwierząt i ludzi.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, z Ciebie to dopiero ogrodniczka:-)))
      Dziękuję za dobre rady. Nie wiedziałam, że oleander jest rośliną trującą. Na szczęście nasz Borys nie interesuje się roślinkami na tarasie więc myślę, że będzie dobrze:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  5. Przepiękne masz kwiaty i przepiękne zdjęcia im zrobiłaś:))Mam pileę pieniążka i też mi się tak rozrasta,ale na razie jej nie rozsadzam bo przyciąga pieniądze do domu:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:-))
      Ale właśnie chodzi o to by ją rozsadzić i sadzonki sprezentować bo to dopiero wtedy magia pilea działa:-)
      Jeśli jej nie rozsadzisz, młode osłabią matkę:-(
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  6. Wspaniale ukwieciłaś swój taras. Hortensje bardzo lubię, moje jeszcze nie kwitną. Życzę powodzenia w uprawie oleandra.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:-)) Mam nadzieję, że mi nie padnie:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń
  7. Chyba ma dobrą rękę do roślinek bo przepięknie ci rosną!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą ręką u mnie tak nie do końca. Nie wszystkie tak mi pięknie rosną i zdarza się, że i mi roślinki padają:-(
      Pozdrawiam serdecznie:-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...