sobota, 29 maja 2021

Bzowy maj:-)


Nie może być maja bez bzu
a ponieważ w tym roku jakoś się ociągał z kwitnięciem
dlatego dopiero teraz cieszy moje oczy:-)
Uwielbiam bez, a w tym roku po raz pierwszy mam swój własny bukiet.
Biały bez jest z mojego ogródka, a fioletowy dostałam od mojej sąsiadki:-)
Dowiedziałam się też co zrobić by dłużej stał w wazonie.
Trzeba po ścięciu na 10 sekund włożyć końcówki do wrzątku, 
a potem od razu do zimnej wody. 
Sprawdziłam, to działa! Możecie się cieszyć bzem przez 3-4 dni:-)
Jest też jeszcze metoda z wódką w wodzie,
ale u mnie w domu wódki brak więc nie miałam jak jej sprawdzić.


It's May so it's lilac time:-)
This year it really took some time for the flowers to blossom,
but finally we can enjoy its beauty:-)
I love lilac and this year I have my own flowers, the white ones are from my garden 
and the purple ones I got from my neighbour:-)
I also learnt what you should do to to keep it fresh in the vase.
When you cut it you have to put it for 10 seconds in the boiling water
and then straight to cold water. I've checked it and it really works.
You can have it fresh for 3-4 days:-)
There is also another method with vodka, you have to mix some vodka with the water
but I don't have any vodka at home so I couldn't check this option.


Pięknego weekendu dla Was:-))

Have a great weekend:-))

8 komentarzy:

  1. Jak pięknie, bez uwielbiam, przyjemnie odurza zapachem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zapach bzu jest cudowny i pachnie nim cały dom:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  2. Bardzo lubię ten czas kiedy kwitną bzy:)))wkładam do wszystkich wazonów i rozstawiam w całym domu:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam tak samo:-)) Z każdego spaceru wracam z bukietem bzu:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  3. Uwielbiałam szukać kwiatków, które miały więcej płatków niż reszta :) Jednak zapach dla mnie zbyt silny. Nawet gdy idę do rodziców, to chowają wazon z bzem do sypialni, żebym nie kichała w filiżankę z herbatą.
    Udanego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dzieciństwie pamiętam, że z koleżanką zawsze to robiłyśmy.
      Oops, jestem alergikiem więc wiem co to za ból to ciągłe kichanie:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  4. zdjęcia cudne - prawie można poczuć zapach ;-) dziękuję za patent na przedłużenia bzowego życia w wazonie - zapamiętane i z pewnością spróbuję w przyszłym roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawie:-))))) Szkoda, że zdjęcia nie oddają zapachu:-))
      Patent sprawdzony więc polecam:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...