piątek, 11 listopada 2022

11.11. Rogale świętomarcińskie:-)


Święto Niepodległości 11.11
W Poznaniu to dzień objadania się rogalami świętomarcińskimi,
a że ja jestem rodowitą poznanianką dlatego musiałam upiec swoje rogale.
W tym roku miałam dwa podejścia.
Jedno w weekend przed 11.11 i jedno wczoraj.
Za każdym razem w wypieku pomagał mi Thermomix i muszę Wam powiedzieć,
że się świetnie spisał, szczególnie jeśli chodzi o robienie masy z białego maku. 
Te z wczoraj są na mące orkiszowej, razowej i jak dla mnie
wyszły lepsze niż te tradycyjne na mące pszennej.
To co kto wpada na rogala i kawkę?


Today we are celebrating our Independence Day 11.11
I'm from Poznań and in my city there is a tradition of baking
so called St. Martin Croissants.
I like baking my own croissants because then I know what I eat.
Homemade croissants are more than delicious.
This year I used Thermomix to help me bake them
and it was a great idea:-) I saved a lot of time.
These croissants have a heavenly filling with white poppy.
I love it:-) So who's joining me for a cuppa and a croissant?


















Dobrego Świętowania:-))

Happy Independence Day:-))

2 komentarze:

  1. Zasłodziłam się od samego patrzenia :) mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam tych rogali ale słyszałam że są bardzo słodkie. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...