piątek, 30 lipca 2021

Moje podróże: Holandia, Amsterdam.


W mojej podróży po Holandii nie mogło zabraknąć stolicy kraju czyli Amsterdamu:-)
Miasto zwane jest często Wenecją Północy, 
a ja Wam powiem, że na mnie zrobiło większe wrażenie niż Wenecja.
Miasto ma niesamowity klimat, jest to zdecydowanie jedna 
z najciekawszych europejskich stolic, którą naprawdę warto odwiedzić.
Z jednej strony urzeka siecią splątanych kanałów, 
kamienicami przypominającymi domki z piernika i ciekawymi muzeami, 
a z drugiej kusi zadymionymi coffee shopami (gdzie kupicie bez problemu miękkie narkotyki), 
tętniącym życiem klubami nocnymi i tajemnicą Dzielnicą Czerwonych Latarni.
Ja Amsterdam zwiedzałam na rowerze i był to naprawdę świetny pomysł 
ponieważ w ten sposób udało mi się zobaczyć więcej. Jazda rowerem po Amsterdamie 
jest naprawdę ekscytująca. Rower ma tutaj pierwszeństwo przed samochodem i pieszym.
Do Amsterdamu przyjechałam samochodem, który zaparkowałam na parkingu, 
wyciągnęłam rower i ruszyłam odkrywać uroki tego cudownego miasta.
Udało mi się zwiedzić następujące miejsca:
Waterlooplein - pchli targ, Dom Rembrandta, Kościół Ukryty, 
Chinatown, Dom Anny Frank, targ kwiatowy, kino Tuschińskiego, Rijskmuseum, 
Van Gogh Muzeum oraz zaliczyć rejs statkiem po kanałach:-)
Najbardziej spodobał mi się Kościół Ukryty oraz Dom Anny Frank.
Odsyłam Was na inne strony jeśli chcecie się dowiedzieć więcej na temat tych miejsc.
Polecam szczególnie zapoznanie się z historią Anny Frank bo warto.
Miasto mnie zachwyciło i jeśli zastanawiacie się czy wybrać się do Amsterdamu 
to odpowiedz może być tylko jedna: oczywiście, nie będziecie żałować.



While visiting Holland one has to go to Amsterdam:-)
It's often nicknamed Venice of the North and I must admit that 
I was more amazed by Amsterdam than Venice.
Amsterdam is known for its lovely canals that criss-cross the city,
impressive architecture and more than 1500 bridges. 
Amsterdam houses are built on wooden poles which were drilled in during the 17th century 
and that is why now many houses tend to be crooked and leaning sideways.
It is one of the greatest and romantic cities in the world. 
It has a strong tradition as a centre of culture and commerce as well as entertainment.
From ancient churches to magnificent museums, secret courtyards to quaint cobbled streets
there's an overwhelming amount of things to see and do.
I was sightseeing Amsterdam by bike and that was a really great idea.
I went to the city by car, parked it, took my bike 
and went on a ride discovering this amazing city. It's very convenient to ride a bike there, 
you have the right of way and there are plenty of bike paths.
I visited the following sights:
Waterlooplein - flea market, Rembrandt's House, Our Lord in the Attic Church, 
Chinatown, Anne Frank House, flower market, Tuschinski's Theatre, Rijskmuseum, 
Van Gogh Museum and I went on a city canal cruise:-)
I do recommend learning more about these places because they have engrossing history.
Especially Anne's story is moving.
In one word Amsterdam is an intriguing city that has a lot to offer 
so if you are thinking of going there just pack your suitcase and discover it on your own.














Po prawej pomnik Anny Frank.


Above, on the right Anna's Frank monument.








Dom Anny Frank.


Anna's Frank House.


Targ kwiatowy:-)


A flower market:-)














Dziękuję za odwiedziny:-))

Thank you for stopping by:-))

8 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia ze wspaniałych miejsc. Pozdrawiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  2. Super fotorelacja! Trzeba przyznać, że Holandia jest piękna :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardziej niż piękna:-))) Polecam:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  3. Łał... robi wrażenie! Piękne miasto!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, miasto robi wrażenie:-)))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...