piątek, 26 lutego 2021

Kokosanki:-)


Co można zrobić jeśli macie nadmiar białek,
pierwsza odpowiedź jak się nasuwa to beza.
Ale nie tylko, można też się pokusić o pyszne kokosanki.
Przepis pochodzi jak ostatnio większość przepisów od Sylwii Obiad dla Taty.
I choć osobiście za kokosankami nie przepadam
te mi bardzo zasmakowały więc polecam:-))

Kokosanki:

Składniki:
60 g masła
100 g cukru/ksylitolu
200g wiórek kokosowych
4 białka + 4 łyżki cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżka soku z cytryny

Wykonanie:
W rondelku rozpuścić masło z cukrem.
Dodać wiórki kokosowe, wymieszać i ostudzić.
Ubić białka, dodawać stopniowo 4 łyżki cukru.
Następnie dodać mąkę ziemniaczaną oraz sok z cytryny 
i wymieszać łopatką. Do masy kokosowej dodawać stopniowo pianę 
i mieszać delikatnie aż do połączenia składników.
Nakładać masę łyżeczką na blachę z papierem do pieczenia.
Piec 17 minut w 180 stopniach.

Smacznego:-)
Kto wpada na kawkę?


What can you do if you have a lot of egg whites?
The first answer that comes to your mind is probably meringue,
but not only. What do you think of coconut pyramids?
I personally don't like coconut cookies
but I really liked these ones and I ate a lot of them.
The recipe comes from Sylvia's blog.

Coconut pyramids:

Ingredients:
60 g butter
100 g sugar
200g dessicated coconut
4 egg whites + 4 spoons of sugar
1 spoon of potato flour
1 spoon of lemon juice

Procedure:
Melt butter in a pan with sugar.
Add dessicated coconut, mix and leave to cool.
Whip egg whites with 4 spoons of sugar.
Add flour and juice and stir lightly with a spatula.
Add whipped egg whites to coconut mixture and stir.
Divide the mixture into little heaps on the rice paper 
and press into cookie shapes.
Bake for 17 minutes in 180 degrees Celsius.

Enjoy:-)
Who joins me for a cuppa?




Pięknego weekendu dla Was:-))

Have a great weekend:-))

13 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszelkie słodkości:-) Twoje kokosanki wyglądają smakowicie!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieskromnie powiem, ze były naprawdę pyszne:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  2. Wyglądają pieknie i smakowicie :) choc ja za kokosankami nie przepadam. Dobrego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też za nimi nie przepadam, ale te były dobre - nieskromnie powiem:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  3. A ja lubię kokosanki:))ale gdybym miała nadmiar białka zrobiła bym makaroniki:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Makaroniki to wyższa szkoła jazdy:-)) Może kiedyś...
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  4. Kokosanki kojarzą mi się z odpustem. Jakoś nikt u nas za tymi ciastkami nie przepada, ale raz w roku kupowaliśmy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też za nimi nie przepadam, ale domowe wypieki zawsze są zupełnie inne.
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  5. Oj, oj u Ciebie takie pyszności, a ja właśnie w reżimie cukierniczym:)))
    Lubię kokosowe smaki, może na święta upiekę kokosanki:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja teoretycznie cały czas jestem w reżimie cukierniczym:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  6. Dziękuję za przepis!
    Ostatnio jadłam takie dobre kokosanki i naszła mnie teraz na nie ochota... :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc i smacznego życzę:-)
      Pozdrawiam serdecznie:-))

      Usuń
  7. właśnie wczoraj naszła mnie ochota na kokosanki :) chętnie spróbuję - dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...