niedziela, 21 stycznia 2018

Hit Instagrama: Bułeczki drożdżowe:-)


Witajcie wieczorową porą:-)
Chciałam się dzisiaj z Wami podzielić przepisem na przepyszne bułeczki 
i paluchy drożdżowe, które ostatnio robią oszałamiającą karierę na Instagramie.
Przepis ten udostępniła Edyta i od razu stał się bardzo popularny.
Pewnie dlatego, że jest niezwykle szybki i prosty do wykonania,
a bułeczki czy paluchy równie szybko znikają.
Najczęściej piekę je wieczorem by na rano były gotowe,
no chyba, że jest weekend, a mnie się chce wcześniej wstać 
to wtedy piekę je rano:-) Jednak najlepsze są zaraz po upieczeniu:-)
Kto ich jeszcze nie robił, niech koniecznie wypróbuje przepis,
ale ostrzegam są bardzo uzależniające:-)

Drożdżowe bułeczki i paluchy:

Składniki:
4 szkl. mąki pszennej
25g świeżych drożdży lub 7g instant
1 szkl. ciepłego mleka
1/4 szkl. cukru
1 jajko + 1 jajko do posmarowania bułeczek czy paluchów
4 łyżki oleju
1/2 łyżeczki soli
3 łyżeczki maku

Wykonanie:
Z mleka, drożdży i cukru zrób zaczyn.
Mąkę wrzuć do miksera, razem z solą. Do mąki dodaj zaczyn,
następnie jajko, a na końcu olej i miksuj aż ciasto dobrze się wyrobi. 
Gdy jest za gęste dodaj więcej mleka lub wody.
Przykryj ściereczką i zostaw do wyrośnięcia.
Wyrośnięte ciasto podziel na 14 części i zroluj na paluchy lub uformuj bułki.
Edyta pokazuje filmik z instrukcją zakręcania bułek:-)
Posmaruj roztrzepanym jajkiem i posyp makiem.
Piecz około 15-20 min w 180 stopniach.
Smacznego:-)


I wanted to share with you this great recipe for homemade bread and finger rolls 
that went viral on Instagram:-)
The original recipe was shared by Edyta,  it is very easy and fast to prepare:-)
Bread rolls are so good that they disappear very fast.
I often bake them in the evening so they are ready for breakfast,
but when it's weekend and I'm in a mood to get up early 
then I bake them in the morning because they are the best right after baking.
If you haven't bake them yet, you must try:-)
Warning: you can easily get addicted to them:-)

Yeast Bread or Finger rolls:

Ingredients:
4 glasses of flour
25g of fresh yeast or 7g of instant yeast
1 glass of warm milk
1/4 glass of sugar
1 egg + 1 egg to spread on the rolls
4 spoons of oil
1/2 teaspoon of salt
3 teaspoons of poppy seed

Procedure:
Prepare sourdough out of milk, yeast and sugar.
Put the flour and salt into the mixer bowl. Add sourdough, an egg and mix the dough.
Then add oil and again mix the dough. If it's too stiff, add some more milk or water.
Cover it with a tea towel and leave for rising.
When it's ready cut the dough into 14 pieces and roll each one.
If you want to have bread rolls visit Edyta's Instagram 
she shared a film with an instruction how to form bread rolls.
Spread the rolls with whisked egg and sprinkle with poppy seed.
Bake for 15-20 minutes in 180 degrees C.
Enjoy:-)












Dobrego tygodnia:-)

Have a good week:-)

12 komentarzy:

  1. Faktycznie są świetne :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepsze jakie do tej pory udało mi się upiec:-))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  2. Uwielbiam, takie bułeczki. Muszę koniecznie je upiec :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak raz upieczesz to potem będziesz je ciągle piekła:-))))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  3. Dzięki, doczekałam się przepisu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc:-))) Ja go nieco zmodyfikowałam, ale bułeczki wychodzą pyszne:-)))
      Polecam:-)))

      Usuń
  4. No to mi się jeszcze nie zdarzyło!!!
    Od momentu wstawienia komentarza pod postem wyżej ...przeszłam niżej, czyli bułeczki, szybko sprawdziłam... uff są drożdże , no to myk myk ciasto już rośnie!!!
    Nie mogę się doczekać jak będę już jeść, to nic ,że na noc brzuch będzie pełen, co mi tam!!!!
    Pozdrawiam z Olsztyna, Aneta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy podobnie:-))) Ja też je często piekę wieczorem i niestety nie mogę się powstrzymać by ich nie skosztować bo są najlepsze po upieczeniu:-))) Tak więc brzuch czasami boli, ale...co mi tam:-))))
      Pozdrawiam serdecznie:-)))

      Usuń
  5. A idź ...chyba zaparzyłam ciasto, zbyt gorące mleko i nie urosło, bułeczki wyszły twarde jak gnaty hihihi...ale i tak zostały zjedzone przeze mnie, męża i psa!!!
    Buziaki z Ol. A.
    Ps nie poddaję się i niedługo znów je zrobię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko musi być ciepłe, ale nie gorące😱 to już chyba lepiej dodać zimne niż gorące🙈 ale próbuj, metoda prób i błędów najlepsza😉 u nas dzisisj znowu bułeczki i paluchy się pojawiły😋😋😋 ale bardzo szybko zniknęły🙈 pozdrawiam🤗 daj znać jak wyjdą😉

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...